چگونه در سرور آپتایم را بررسی کنیم؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

Uptime (آپتایم) سرور یکی از مهم ترین مسائلی است که می بایست در سیستم عامل بررسی گردد.  آپتایم یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که برای سنجش میزان قابل اطمینان بودن سیستم به کار می‌رود و در قالب زمان به کاربر ارائه می گردد.

برای مشاهده آپتایم راهکار های مختلفی وجود دارد. در این مقاله برخی از این راهکار ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

Task Manager

یکی از ساده ترین و سریع ترین روش ها استفاده از Task Manager می باشد. بخش Task Manager به صورت کلی یک گزارش از سیستم عامل به ما ارائه می دهد. برای مثال میزان مصرف پردازشگر، رم و آپتایم. برای مشاهده آپتایم می بایست بر روی نوار پایین ویندوز کلیک راست کنید و گزینه Task Manager را باز کنید و بخش Performance را مشاهده نمایید:

Uptime

uptime

Event Viewer

 تمامی اتفاقاتی که داخل سیستم عامل رخ می دهد در بخش Event Viewer

ثبت می گردد. در نتیجه این بخش یکی از پر کاربرد ترین قسمت هایی است که مدیران سرور از آن استفاده می کنند. برای مشاهده آپتایم سرور می بایست آیدی مناسب بررسی آن را در Event Viewer بررسی کنید. برای مثال آیدی 6006 یا 6005 برای بررسی شروع و توقف سیستم از آن استفاده می گردد. برای بررسی راحت تر نیز می بایست وارد بخش Event viewer شوید و در بخش Windows log گزینه System را انتخاب کنید و بر روی filter current log کلیک کنید و فیلتر را بر روی عدد مورد نظر قرار دهید:

uptime

با مقایسه کردن لاگ ها می توانید آپتایم سرور را بررسی کنید.

CMD

یکی دیگر از راهکارهای ساده استفاده از CMD برای بررسی آپتایم می باشد. برای بررسی این مورد می بایست کامند زیر را در CMD وارد نمایید تا System Boot Time به شما نمایش داده شود:

systeminfo | find “System Boot Time”

uptime

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها