جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

چگونه دامنه خود را انتقال بدهیم؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

همان طور که می دانید دامنه ها به طور کلی در کشور ما به دو دسته دامنه های ملی و دامنه های بین المللی تقسیم می شوند. دامنه های ملی به دامنه هایی با پسوند .ir، .id.ir، .net.ir و … گفته می شوند و به دامنه هایی با پسوند com، .org، .net، .co. و… دامنه های بین المللی گفته میشود. (برای اطلاعات بیشتر به دانشنامه چگونگی ثبت شناسه در ایرنیک و انواع شناسه های ثبت دامنه های ملی مراجعه نمایید)

1-انتقال دامنه های ملی :

برای انتقال دامنه های ملی به مدیریت دامنه های خود در سایت ایرنیک (www.nic.ir) رفته و تمام شناسه های رابط دامنه هایی که قصد انتقالشان به میزبان تارنمای ایران را دارید بر روی id233-irnic قرار دهید. سپس از طریق صفحه انتقال دامنه تمام دامنه هایی که قصد انتقالشان را دارید وارد نموده و بر روی گزینه انتقال کلیک نمایید.

و یا می توانید دامنه ها و شناسه ایرنیک خود را از  طریق یکی از راه های ارتباطی ( ارسال تیکت از ناحیه کاربری، گفت و گوی انلاین و یا تماس با شماره 2853-021 ) به ما اعلام نمایید تا ما برای شما مراحل انتقال صورت پذیرد.

لازم به ذکر است انتقال دامنه از یک دامنه به دامنه دیگر در NIC مشابه حالت ثبت مجدد یک دامنه می باشد، بدین معنا که به دلیل قوانین NIC ،شما برای انتقال دامنه هایتان به نمایندگی ایده پردازان ملزم به پرداخت هزینه انتقال (دقیقا مشابه هزینه ثبت دامنه) خواهید بود

 

2-انتقال دامنه های بین المللی :

برای انجام این نوع از انتقال دامنه تنها نیاز است که کد EPP را از مرکز قبلی ثبت دامنه خود تهیه نمایید سپس در صفحه انتقال دامنه دامنه خود را وارد کنید و بر روی بررسی در دسترس بودن کلیک نمایید با مشاهده ی جمله ی امکان انتقال دامنه، بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.در صفحه ی بعدی کد EPP دریافت کرده از هاستینگ قبلی خود را وارد نمایید و بر روی به روز رسانی سبد خرید کلیک نمایید تا به درگاه متصل شده و دامنه انتقال یابد.

چگونه دامنه خود را انتقال بدهیم؟

همچنین شما می توانید به ما اعلام نمایید تا برای راحتی شما باقی مراحل در سمت ما انجام شود. لازم به ذکر است که فرآیند انتقال از زمان تأیید ثبت کننده قبلی دامنه (شرکت هاستینگ پیشین ) به مدت 5 روز طول خواهد کشید و معمولاً مراکز ثبت دامنه پس از انقضای دامنه، اجازه انتقال آن را نمی دهند. بنا بر این برای انتقال دامنه باید پیش از سررسید تاریخ انقضای آن اقدام نمایید.

همچنین حتما جهت ادامه فرآیند انتقال دامنه ایمیل خود را بررسی نمایید. چنانچه ایمیلی از طرف کارگزار قبلی دامنه خود دریافت نموده اید، آن را به دقت بخوانید و در صورت نیاز تأیید نمایید تا فرآیند انتقال تکمیل گردد. توجه داشته باشید که ممکن است ایمیل ارسالی از طرف کارگزار قبلی به زبان انگلیسی باشد (تنها کافیست بر روی لینک موجود در ان متن کلیک نمایید )

با دانشنامه های بعدی همراه شما خواهیم بود…

Server.ir

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها