چرخه حیات دامنه بین المللی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

اکثر دامنه ها امکان ثبت در بازه زمانی 1-10 سال را خواهد داشت. در این مقاله چرخه حیات دامنه از زمان ثبت تا حذف توضیح داده خواهد شد. پس از بررسی آزاد بودن دامنه در آنالیزور های whois می توانید یک دامنه را ثبت بفرمایید. در سایت Server.ir می توانید پسوند تمام دامنه هایی که قابل ثبت هستند را در بخش دامنه ها مشاهده بفرمایید.

1- ثبت و تمدید دامنه

امکان ثبت و تمدید دامنه ها برای بازه 1 تا 10 سال وجود دارد البته با این شرایط که ماکسیمم زمان مجاز ثبت یا تمدید دامنه رعایت شود.

2- دوره آغاز تمدید Grace Priod

زمانی که دامنه منقضی می شود وارد دوره “Renew Grace Period (RGP)” که 30 تا 45 روز این دوره به طول خواهد انجامید. در این حالت دامنه غیر فعال خواهد شد و تمام سرویس های مرتبط به این دامنه نیز غیر فعال می گردد. در این وضعیت مالک دامنه در بازه زمانی اعلام شده می تواند دامنه را بدون پرداخت جریمه تمدید نماید اما امکان انتقال دامنه در این وضعیت وجود ندارد و می بایست ابتدا تمدید انجام شود و سپس در خصوص انتقال دامنه اقدام شود.

3- پایان دوره Grace Period و شروع دوره Redemption Period

پس از پایان دوره Grace Period تنها به مدت 30 روز امکان تمدید دامنه توسط همان مالک وجود خواهد داشت. البته تمدید در این زمان به همراه جریمه خواهد بود که هزینه جریمه متناسب با دامنه متفاوت خواهد بود که میتوانید با مرکز ثبت دامنه در خصوص استعلام هزینه تمدید و جریمه در ارتباط باشید.

4- دوره Queued for Deletion

در این دوره زمان به مدت 5 روز طول خواهد کشید که دامنه از مالکیت صاحب دامنه خارج شود و به صورت کلی دامنه آزاد شود و امکان ثبت برای سایرین نیز وجود داشته باشد. در این مدت 5 روز امکان ثبت و تمدید دامنه به هیچ وجه وجود ندارد و تنها راه ثبت دامنه این است که منتظر بمانید تا دامنه به صورت کلی آزاد شود.

5- دوره آزاد سازی دامنه و آمادگی برای ثبت

بعد از سپری شدن آن 5 روز دامنه به صورت کلی آزاد است و هر شخصی میتواند اقدام به ثبت دامنه نماید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها