جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

چرا سایت مرکز لرزه نگاری در هنگام زلزله می خوابه؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

سرور ایده پردازان

چرا سایت مرکز لرزه نگاری در مواقع مورد نیاز از دسترس خارج می شود؟

طبیعتاً انتظار همه مخاطبین یک سایت این است که در مواقع مورد نیاز بتوانند به سادگی و با سرعت بالا به سایت مرکز مورد نظر مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. متأسفانه هر کاربر ایرانی حداقل در طول دوران فعالیت خود، یک مرتبه این تجربه را داشته است که در مواقعی بسیار ضروری و حساس به سایت مرکز مورد نظر خود مراجعه می‌کند اما با صفحه زیر مواجه می شود!

ایده پردازان

علت چیست؟ راهکار حل این مشکل چیست و اصلاً چرا باید به تعدد و در بازه های زمانی مختلف شاهد این خطا باشیم؟

پاسخ این سوال بسیار عمومی است. در دسترس بودن یک سایت در دنیای مجازی، نتیجه‌ ارتباط و هماهنگی امور فنی متفاوتی مانند موارد زیر می باشد.

  • اینترنت با سرعت مطلوب از سمت کاربر
  • ارتباط پایدار شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت
  • در دسترس بودن دیتاسنتر و ارتباطات زیرساخت سرور مدنظر
  • تنظیمات نرم افزاری و امنیت بهینه سرور
  • بهینه سازی و رعایت اصول و استانداردهای کدنویسی، طراحی سایت و…

همه موارد مذکور به علاوه بسیاری اصول دیگر مانند انتخاب و تهیه سخت افزار متناسب با میزان منابع مورد نیاز، پیاده سازی تخصصی و باعث می شود که یک سایت همواره پاسخگوی نیازهای مخاطبین خود باشد و طبیعتاً عدم حفظ کیفیت در هر یک از موارد باعث می شود نتیجه نهایی مطلوب مشاهده نشود.

علت از کار افتادن سایت لرزه نگار:

در روزهای اخیر با توجه به افزایش حساسیت و دقت مخاطبین به وقوع زلزله و نیاز به آگاهی از قدرت آن، سایت لرزه نگار از مراجعه بسیاری برخوردار بوده است.

البته به طور طبیعی در حالتی که تعداد و قدرت وقوع زلزله کم باشد مخاطبین نیز (بدلیل کاهش احساس خطر) مراجعه کمتری به سایت خواهند داشت. با این حال پیش بینی الزام بالا بودن دائمی سایت در مواقع پرترافیک، امری بعید و به دور از ذهن نیست.

“پس شایسته است که به هر یک از موارد مذکور هنگام تهیه زیرساخت ها، راه اندازی سرور و استانداردهای یک وب سایت کاملاً دقت شود و با پیش بینی شرایط پیش رو تمهیدات لازم را (به همراه راهکارهای پشتیبان) فراهم کرد.”

در این زمینه راهکارهای فنی و تخصصی زیادی وجود دارد که ضمن پیش بینی میزان منابع مورد نیاز یک سایت در زمان اوج بازدید بتوان از قطعی وب سایت جلوگیری کرد.
حتی اگر سایت به هر دلیلی در لحظات اوج بازدید دچار اختلال شود، با تعبیه یک راهکار جایگزین، بلافاصله نیاز کاربران از طریق دیگری برطرف می گردد.
در صورتی که شما نیز چنین سایت و یا کاربری دارید می توانید از طریق فرم های مشاوره و راه های ارتباطی با کارشناسان فنی Server.ir در این خصوص در ارتباط باشید.

در نهایت با توجه به توضیحات مذکور و البته نداشتن دسترسی های کافی و اطلاعات فنی در مورد زیرساخت های رعایت شده در سایت مرکز لرزه نگاری نمی توان پاسخ تخصصی و دقیقی در مورد علت اصلی قطعی سایت مذکور اعلام کرد، اما مطمئنن دلیل می تواند یکی از موارد مطرح شده در بالا و یا تاثیرپذیر آن موارد باشد.

راه حل: اگر علاقه مند هستید درباره راهکار جدید ایده پردازان برای رسیدن به هدف دسترسی همیشگی و پرسرعت سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید، شماره تماس خود را در این فرم مشاوره قرار دهید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها