جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

وب سرور چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در ادامه مقالات معرفی سرور و انواع سرور، در این مقاله به طور ویژه و دقیق تر به معرفی Web Server می پردازیم.

وب سرور

همانطور که در مقالات قبلی نیز گفته بودیم، وب سرور در واقع سروری است که صفحات وب بر روی آن میزبانی می گردد و همچنین این سرور برای نوع کاربری خود می بایست که تحت وب باشد.

وب سرور صفحه ی وب مورد نظر را به کاربر نمایش می دهد. که برای این کار وب سرور ها یک IP و یک Domain یا دامنه خواهند داشت. هنگامی که شما دامنه ی مورد نظر خود را مانند Server.ir در مرورگر وارد می نمایید، مرورگر در فضای اینترنت به دنبال سرور میزبانی کننده آن می گردد که در واقع آن سرور را از روی IP پیدا خواهد کرد. هر سرور در فضای اینترنت دارای IP منحصر به فرد یا یکتای خود می باشد و هر دامنه نیز به IP مشخصی اشاره می کند، در نتیجه مرورگر با توجه به IP ست شده بر روی دامنه سرور میزبان را پیدا می کند و درخواست نمایش سایت به سرور ارایه می گردد سپس سرور با توجه به نوع وب سایت در داخل فایل های موجود جست و جو می نماید و یک صفحه به نام Index.html را در پاسخ برای مشاهده کاربر ارسال می کند. و هنگامی که کاربر صفحات داخلی و لینک ها و عکس های داخل سایت را باز می کند نیز به همین روش وب سرور اطلاعات را از فایل های ذخیره شده در آن به کمک آدرس ها و یا همان Url یا لینک آن ها پیدا می کند و در اختیار کاربر قرار می دهد. اتصال دامنه به IP از طریق سرویسی به نام  DNS انجام می گردد که در واقع وظیفه ی آن مدیریت آدرس ها و IP ها در فضای اینترنت می باشد.

هر کامپیوتر خانگی با نصب سرویس های وب سرور ها می تواند تبدیل به وب سرور شود، با این شرط که می بایست IP ثابت اینترنتی داشته باشد و با IP های متغیری که بر روی اینترنت های خانگی وجود دارند امکان راه اندازی وب سرور وجود نخواهد داشت.

برنامه های وب سروری مختلفی با توجه به سیستم عامل سرور وجود دارند که از جمله معروف ترین آن ها Apache  بر روی Linux و همچنین IIS بر روی سرور هایی با سیستم عامل Windows می باشند.

با دانشنامه Server.ir همراه باشید

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها