نکاتی در مورد فایل های ضروری هاست

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

برای این که سایت خود را راه اندازی کنید و صفحات را در دسترس کاربران قرار دهید، نیاز است که هاست و دامنه ای داشته باشید. پس از تهیه هاست و دامنه، می بایست کدهای خود را در هاست قرار دهید تا صفحات شما در دسترس قرار گیرد. یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست در برنامه نویسی کدهای سایت انجام شود، وجود فایل های ضروری در کدهای کاربر می باشد. برخی از فایل ها مانند .htacess و یا web.config و … می بایست همیشه و به صورت دائمی در کدهای CMS قرار داشته باشند.

در این مقاله در خصوص فایل ضروری برای وب سرورهای لینوکسی به نام .htacess صحبت خواهیم کرد. این فایل تنظیمات وب سرور را مشخص می کند. با استفاده از .htacess کاربر می تواند تنظیمات دلخواه خود را برای وب سرور تعیین کند. البته در نظر داشته باشید که .htacess در وب سرور هایی مانند Apache و Lite speed قابل دسترس می باشد. برای وب سروری مانند Ngnix کاربرد ندارد که البته در این خصوص در مقاله ی گذشته نیز به صورت کامل صحبت کرده ایم.

معادل .htacess در وب سرور های لینوکسی، برای  وب سرور ISS (که در سرور های ویندوزی استفاده می شود) فایل تنظیماتی به نام web.confg قرار دارد. این فایل نیز تنظیمات وب سرور را تعیین می کند و آنها را به دلخواه کاربر تغییر می دهد.

حال ممکن است سوال و نکات ریزی در خصوص این فایل ها برای کاربران بوجود آید. از جمله:

  • آیا .htacess در سرور های ویندوزی نیز قابل استفاده می باشد و یا web.config را در وب سرور های لینوکسی استفاده کنیم؟

جواب بله می باشد البته با شرایطی خاص. برای استفاده از .htacess در وب سرور های ویندوزی می بایست با استفاده از نرم افزارهای convertor ، کد های آن را به کد های قابل خواندن در web.config تبدیل نمایید. برای تبدیل web.config به .htacess نیز می بایست همین فرایند را انجام دهید. در نتیجه امکان استفاده این دو فایل در وب سرور های غیر از default آنها امکان پذیر می باشد.

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نکات خیلی خوبی بود
ممنون

سلام خواهش میکنم در خدمتتون هستیم
موفق باشید