جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نحوه نصب SSL رایگان در کنترل پنل Cpanel

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله با آموزش “نحوه نصب SSL رایگان در کنترل پنل Cpanel” همراه شما عزیزان خواهیم بود.

SSL یک فناوری امنیتی استاندارد برای برقراری یک پیوند رمزگذاری شده بین یک سرور و یک مرورگر است. این پیوند امن، محرمانه باقی ماندن تمامی داده‌هایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل می‌شوند را تضمین می‌کند.

بنابراین تمام کاری که کاربر برای امن کردن ارتباط خود باید انجام بدهد این است که از وب‌سایت‌هایی استفاده کند که آدرس آن‌ها با https:// شروع می‌شود و گواهینامه SSL معتبر دارند. از این طریق، ارتباط کاربر با سرور رمزگذاری می‌شود و کاملاً امنیت پیدا می‌کند.

به صورت کلی 2 نوع گواهینامه SSL وجود دارد:

گواهینامه های رایگان مثل let’s encrypt که به صورت 3 ماهه ارائه می شوند و گواهینامه های غیر رایگان که به صورت 1 ساله، 2 ساله از سمت ما ارائه می شوند و برای گرفتن enamad 2 ستاره و همچنین درگاه بانک کاربرد دارند.

برای نصب SSL رایگان در کنترل پنل شما گزینه ای تحت عنوان Let’s Encrypt وجود دارد که با کلیک برروی آن و کلیک برروی گزینه ی Issue به راحتی می توانید آن را نصب نمایید. این کار به سادگی چند کلیک قابل انجام است.بعد از ورود به بخش lets encrypt ssl برای دامنه هایی که در سی پنل اضافه کرده اید امکان فعال سازی این گزینه وجود دارد:

در این بخش نیاز هست که برروی گزینه issue کلیک کنید و نصب برروی دامنه رو انحام بدید.

free ssl

توجه داشته باشید که اعتبار این SSL ها جهت دریافت Enamad دو ستاره مناسب نیست و برای مواردی همچون Enamad و یا درگاه بانکی نیاز به تهیه SSL های غیر رایگان می باشد.

از این طریق می توانید گواهینامه SSL رایگان خود را که مربوط به Let’s Encrypt می باشد فعال نمایید، اما نکاتی نیز در این مورد وجود دارد. یکی از موارد این است با انجام این فعال سازی سایت شما با Https در دسترس خواهد بود اما با وارد کردن نام سایت بصورت خودکار به Https ریدایکت نخواهد شد و نیاز است از طریق CMS و یا کد نویسی در پوشه .htaccess این مورد مدیریت شود.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
من lets encrypt ssl را در سی پنل ندارم این مخصوص هاست و دامنه شما است آیا ssl رایگان میشناسید که من را معرفی کنید

سلام وقت بخیر
گواهینامه lets encrypt روی اکثر کنترل‌پنل‌ها از جمله سی ‌پنل قابل فعالسازی هستش اما ممکنه توسط هاستینگ شما غیرفعال شده باشه. برای این مورد می‌تونید با واحد پشتیبانی اون مجموعه در ارتباط باشید.