جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نحوه بک آپ (بکاپ) گرفتن در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

این بار به سراغ قسمت دیگری از دایرکت ادمین آمده ایم، قسمتی که بی شک یکی از مهم ترین و پرکاربردترین بخش های این کنترل پنل است و به جرات می توان گفت همه ی کاربران این کنترل پنل از آن استفاده می کند و به آن نیاز دارند.

در این مقاله قصد داریم نحوه گرفتن بک آپ و همچنین بازگردانی(Restore) بک آپ گرفته شده را توضیح دهیم.

به منظور گرفتن بک آپ، در صورتی که چندین یوزر برروی دایرکت ادمین خود ساخته اید، می بایست ابتدا مشخص نمایید که برای کدام یوزر می خواهید بک آپ تهیه نمایید. پس از مشخص شدن این موضوع، از قسمت show all users سطح ادمین، دامنه ی مورد نظر را انتخاب نموده و لاگین می نمایید تا وارد سطح کاربر برای دامنه مورد نظر شوید. بعد از ورود به این قسمت، همانطور که در مقالات قبلی به تفصیل درباره آن صحبت نمودیم، با قسمت ها و گزینه های متفاوتی نسبت به دو سطح دیگر برخورد خواهید کرد . که این گزینه ها و بخش ها مانند شکل زیر خواهند بود.

نحوه بک آپ (بکاپ) گرفتن

همانطور که در شکل نیز مشخص شده است، از بخش اول، می بایست گزینه ی create/restore backups را انتخاب نمایید.

بعد از ورود به این قسمت، گزینه هایی برای شما قرار داده شده است که می توانید با انتخاب نمودن آن ها مشخص نمایید که از چه قسمت هایی بک آپ گرفته شود و از چه قسمت هایی بک آپ گرفته نشود. لازم به ذکر است ، در صورتی که می خواهید از تمام اطلاعات خود بک آپ تهیه نمایید یا اصطلاحا full backup بگیرید، می بایست تمامی گزینه ها را تیک زده و در انتها گزینه ی create backup را انتخاب نمایید.

بعد از آن، سیستم شروع به گرفتن بک آپ می نماید و نتیجه کار در صفحه اصلی و در بالای صفحه سمت راست قسمت message system درج خواهد شد. و در صورتی که بک آپ با موفقیت انجام شده باشد، فایل آن در file manager ( یا از منوی بالایی قسمت files) قرار می گیرد، که می توان با کلیک راست نمودن برروی آن permission آن را تغییر داد و برروی فضای لوکال، دانلود نمود.

به منظور restore نمودن فایل بک آپی که از قبل تهیه شده است نیز می بایست همین وارد قسمت create/restore backup شده و در پایین صفحه، فایل مذکور را انتخاب نموده و گزینه ی select restore option را انتخاب نمایید و مجددا برای اطلاع از نتیجه کار، می بایست منتظر پیغام آن در قسمت message system باشید.

با ما همراه باشید

دیگر مقالات دایرکت ادمین :

نصب دایرکت ادمین 

 ترفند های ایمن سازی دایرکت ادمین 

امنیت در دایرکت ادمین 

 سی پنل یا دایرکت ادمین 

 بررسی قسمت های مختلف دایرکت ادمین 

 نحوه تغییر پورت دایرکت ادمین

نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین

دیتابیس دایرکت ادمین 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها