جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

خطای sec_error_ocsp در فایرفاکس

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

زمانی که شما SSL برای دامنه و یا دامنه های خود خریداری می نمایید، با توجه به مرکز صادرکننده ی گواهینامه، یک سری موارد را می بایست در هنگام اقدام به دریافت و نصب SSL رعایت نمایید که اینگونه موارد همواره توسط شرکت های میزبانی وب به کاربران، بعد از خرید گواهینامه اعلام می گردد. از این رو SERVER.IR مفتخر است که با ارائه ی گواهینامه SSL برای دامنه های بین المللی و ملی در کمترین زمان ممکن، نیاز کاربران را پاسخگو بوده است و کاربران و مراکز معتبری در کشور (سازمان ها،شرکت ها،سایت ها و…) از این خدمات استفاده می نمایند. که در این راستا به منظور هرچه بهتر انجام شدن روند دریافت و نصب SSL و رعایت نکات آن، این مجموعه سیستمی کاملا اتوماسیون و یکپارچه برای دریافت،نصب و اطلاع رسانی قرار داده است تا کاربران در مدت زمانی کمتر از 15 دقیقه بتوانند SSL خود را نصب نمایند و از آن بهره ببرند. بدین منظور بعد از خرید کاربران، به صورت خودکار ایمیلی توسط سیستم برایشان ارسال می گردد که در آن تمامی نکاتی که می بایست در زمان ایجاد کد CSR و اقدام برای دریافت SSL و همچنین نصب SSL آن را رعایت نمایند درج شده است. ضمن اینکه برای راهنمایی دقیق تر مقالات متعددی برای تمامی کنترل پنل ها (cpanel.plesk,websitepanel) در رابطه با نصب SSL در بخش مقالات ما وجود دارد که کاربران می توانند به این مقالات رجوع کنند و به جرات می توان گفت تمامی کاربرانی که نکات را رعایت نمودند، با موفقیت SSL را نصب و استفاده می نمایند و هیچگونه مشکلی برای آن ها به وجود نیامده است. تا اینجای کار لابد می پرسید خب پس اگر موارد به این صورت است، علت انتشار این مقاله چیست ؟ سوال خوبی است ! علت این است که در تمامی سال های فعالیت SERVER.IR هیچگاه تداخلی در روند نمایش قفل سبز برای دامنه ای که SSL دارد بین مرورگر های مختلف به وجود نیامده بود اما در یک مورد نادر که اخیرا برای یکی از کاربران به وجود آمد، این بود که قفل سبز رنگ برای دامنه ی کاربر در مرورگر chrome به خوبی نمایش داده می شد اما در مرورگر فایرفاکس خطای ایمن نبودن سایت و عدم نمایش قفل سبز به وجود آمده بود که در ادامه نحوه ی برطرف شدن این مشکل را برایتان توضیح می دهیم، پس اگر شما نیز با این مشکل دچار شده اید، راهکار زیر را در پیش گیرید :

البته در این حالت می بایست دسترسی روت به سرور داشته باشید ( برروی سرور های مجازی و اختصاصی این دسترسی وجود دارد ) :

در قدم اول وارد بخش Service configuration و سپس Apache Configuration و از آن جا وارد گزینه ی Include Editor می شویم

خطای sec_error_ocsp در فایرفاکس

سپس وارد بخش Pre VirtualHost Include و نسخه ی php خود را انتخاب نمایید و در باکس زیر آن عبارت SSLUseStapling off’ in the column را وارد نمایید و گزینه ی update را بزنید.

و در نهایت apache را ریستارت کنید.

به همین سادگی و با انجام چند مورد، مشکل برطرف خواهد شد.

امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها