نحوه ایجاد وب میل (webmail) در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

نحوه ایجاد وب میل

 

به منظور ایجاد و اتصال به وب میل می بایست همانطور که در مقاله طریقه ی ساخت ایمیل در دایرکت ادمین گفته شد، ابتدا اقدام به ساختن ایمیل نمایید، پس از این کار به چندین روش می توانید به وب میل خود دسترسی داشته باشید، وب میل سرویسی است که برروی تمامی وب سرور ها و کنترل پنل ها وجود دارد که البته اگر بخواهید از طریق کنترل پنل به آن دسترسی داشته باشید، در هر کنترل پنل نوع دسترسی متفاوت خواهد بود.

به طور مثال در دایرکت ادمین به منظور دسترسی به وب میل، همانطور که در شکل زیر مشاهده می نمایید در قسمت Email Management =، دو سرویس وب میل Squirrelmail و Roundcube قرار داده شده است که البته در Cpanel نیز همین موارد و درکنترل پنل های دیگر وب میل های متفاوت دیگری وجود دارد. در ادامه روش راحت تری را به شما یاد خواهیم داد

اما در ابتدا بیاید با هم به بررسی این دو وب میل موجود در دایرکت ادمین بپردازید.

انتخاب یکی از این دو وب میل کاملا اختیاری و دلخواه است و هر کاربری با هرکدام که راحت تر و آشنا تر است استفاده می کند. با کلیک برروی هر کدام وارد صفحه ی لاگین آن وب میل شده که می بایست یوزر و پسوورد ایمیلی که می خواهید از سرویس وب میل آن استفاده نمایید و در قسمت email accounts mail accountsقسمت ام وارد صفحه ی لاگین آن وب میل شده که می بایست یوزر و پسوورد ایمیلی که می خواهید از سرویس وب میل آن استفاده ن ساخته اید را وارد نمایید. در زیر تصویر صفحه ی لاگین هردو وب سرویس برایتان درج شده است :

Squirrelmail

Roundcube

علاوه بر این دو روش ، روش آسان تری برای دسترسی به وب میل وجود دارد که با استفاده از یکی از دو روش زیر می توان به وب میل به راحتی دسترسی پیدا کرد :

  • yourdomain
  • Yourdomain/webmail

در قسمت yourdomian می بایست دامنه ی خود را وارد نمایید ، لازم به ذکر است که در زمانی که برای اولین بار از این روش استفاده نمایید ، بعد از اینکه از صفحه ی لاگین به مرحله بعد وارد شوید می بایست از بین وب سرویس هایی که برای شما نمایش داده می شود یکی را انتخاب نمایید که توسط آن به وب سرویس دسترسی داشته باشید ، که در صورت تمایل می توانید یکی را به عنوان وب سرویس پیش فرض انتخاب نمایید تا هر دفعه مجبور به انتخاب آن نباشید .

درمقالات بعدی به توضیح نحوه ساخت اکانت FTP در دایرکت ادمین خواهیم پرداخت

همچنین مقالات قبلی ما که مربوط به وب میل چیست ؟ و نحوه لاگین به وب میل در کنترل پنل پلسک می باشد را نیز می توانید مطالعه نمایید.

دانشنامه ی Server.ir هر روز با مقالات متنوع و به روز، در جهت رشد دانش عمومی قدم بر می دارد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام خسته نباشیددر برنامه web mail – به غیر از ایمیل اصلییه ایمیل دیگه درست کردم-ولی فقط میشه باهاش ایمیل فرستاد-ایمیل دریافت نمیکنهمیخواستم بدونم که راهی داره که دومین ایمیل منم دوطرفه باشه – مثل ایمیل اصلی؟ممنون میشم پاسخ بدین.

سلام سلامت باشید، ممنونیم از اینکه سوال خودتون رو در Server.ir پرسیدید:
بنده منظور از سوال شما رو به دو صورت می تونم برداشت کنم،
– یکی اینکه یک آدرس ایمیل جدید در هاست خودتون ساختید که ارسال داره ولی دریافت نداره:
تو این حالت یکی از مشکلات رایج این هست که رکورد های MX سرور شما درست تنظیم نشده است چرا که این رکورد مسئول تعیین سرور گیرنده ایمیل های دامنه شما هست و اگر با ریست کردن رکوردهای دی ان اس یا… این مشکل حل نشد با ذکر جزئیات بیشتر یا ارتباط با مدیر سرورتون میشه احتمالات بعدی هم چک کرد.

– و دو اینکه تمایل دارید از ایمیل پیشفرضی که در بخش ایمیل های هاست خودتون می بینید برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده کنید که در این خصوص نیاز به این توضیح هست که اون ایمیل پیشفرض فقط یک اکانت پیشفرض ایمیل هست و کاربری اون اینه که اگر ایمیلی به دامنه شما ارسال بشه ولی اسم دقیق اون ایمیل رو شما نساخته باشید، مثلاً شما sales@mydomain.ir رو ساخته باشید اما فردی به sale@mydomain.ir ایمیل بفرسته، به این دلیل که دامنه صحیح وارد شده ایمیل به سرور شما میرسه ولی چون ایمیل دقیق sale وجود نداره اون ایمیل به اکانت مدنظر نمیرسه و به جاش به ایمیل پیشفرض هاست که تو بخش ایمیل ها هست منتقل میشه در نتیجه همیشه میتونید از اون بخش برای بررسی ایمیل هایی که ممکنه به دلیل اشتباه نگارشی و… به دستتون نرسیده باشه استفاده کنید.

اگر سوال دیگه ای هم بود در خدمت شما هستیم. موفق باشید.