جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

معرفی ASP یا Application Service Provider‌

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم به معرفی ASP یا Application Service Provider‌ها بپردازیم، همراه ما باشید.

 

ASP‌ها چه شرکت‌هایی هستند؟

ASP یا Application Service Provider شرکت‌های ارائه دهنده خدمات نرم افزار هستند که خدمات مبتنی بر کامپیوتر را ارائه میدهند و به افراد یا شرکت‌ها دسترسی می‌دهد تا از برنامه‌های کاربردی و خدمات آن‌ها استفاده کنند. با این کار برنامه‌های تخصصی که برنامه نویسی و تهیه آن‌ها گران است، به راحتی و با هزینه کمتری در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. برای مثال شرکت Microsoft به بعضی از شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا محصولات خود از جمله SQL server را به صورت اجاره‌ای استفاده نمایند.

 

با استفاده از ASP‌ها از هزینه‌های گسترش نرم افزار‌های تخصصی که برای کسب و کار‌های کوچک و متوسط بسیار گران هستند، بصرفه‌تر می‌باشند علاوه بر این نیاز روز افزون کسب و کار‌ها به نرم افزار‌ها به صورتی می‌باشد که نمیتوان آن را نادیده گرفت! همچنین پیچیدگی‌های روز افزون نرم افزار‌ها هزینه‌های بسیاری را برای شرکت‌ها به وجود آورده است از طریق ASP‌ها این پیچیدگی‌ها و هزینه‌ها می‌تواند کاهش یابد. علاوه بر این مسائل مربوط به ارتقا نیز از سمت شرکت‌ها توسط قراردادی که با ASP‌ها بسته می‌شود انجام نمی‌گردد و این کار وظیفه ASP ها خواهد بود.

نرم افزار کاربردی بر روی سیستم‌ها و سرور‌های فروشنده قرار می‌گیرد و  کاربران از طریق مرورگر وب و با استفاده از HTML و یا با نرم افزار‌های مخصوصی که توسط ASP‌ها به مشتری داده می‌شود قابل دسترس برای مشتری خواهند بود.

ویژگی ASP‌ها

 

  • ASP‌ها به طور کامل مالک برنامه و نرم افزار کاربردی هستند که ارائه می‌شود
  • ASP‌ها سرور‌های مناسب برای پشتیبانی از نرم افزار را دارند
  • باعث می‌شوند اطلاعات از طریق اینترنت یا از طریق نصب نرم افزار در کامپیوتر مشتری به دست آن‌ها برسد

با این کار توسعه نرم افزار برای مشتریان هزینه‌های هنگفتی نخواهد داشت و علاوه بر این چون نرم افزار از سمت ASP بروز رسانی می‌گردد دغدغه به روز رسانی نرم افزار نیز از سمت مشتری از بین خواهد رفت. همه این موارد باعث خواهد شد تا هزینه‌های IT شرکت‌ها کاهش چشمگیری پیدا کند، در زمان و انرژی آن‌ها نیز صرفه جویی شود.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام و اوقات به کام
اطلاعات دقیقتر و کاملتری از ASP ها در ایران میخواستم و اینکه دقیقا چه نوع خدماتی در ایران یا کشورهای همسایه میتوان بر پایه ASP ارائه کرد.ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.

با سلام و درود و تشکر بابت برقراری ارتباط
ASP يک تکنولوژي مبتني بر سرويس دهنده بوده که امکان اجراي اسکريپت ها ي موجود در يک صفحه وب را از طريق يک سرويس دهنده اينترنت فراهم مي نمايد پس بنابراین یکی از سرویس های فعال آن در ایران ارائه اینترنت میباشد.