جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

محبوب‌ترین کنترل پنل سایت

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

مدیریت یک فضای میزبانی از طریق دستورات و کامندها به خودی خود کار راحتی نیست و کاری سخت و زمان‌بر به حساب میاد. از سمت دیگه بخش قابل توجهی از کاربران سرویس‌های هاستینگ دانش فنی کافی برای انجام این کار ندارند. اینجاست که کنترل پنل‌ها وارد میشن تا این کار رو برای ما سریع‌تر و راحت‌تر کنند. یک کنترل پنل‌ هاستینگ در کنار رابط کاربری گرافیکی که فراهم می‌کنه، ابزار کاربردی مختلفی رو هم در اختیار ما می‌گذاره. بارگذاری فایل، مدیریت دامنه‌ها، ساخت و مدیریت اکانت‌های ایمیل و نصب برنامه‌ها فقط بخشی از امکاناتی هستند که کنترل پنل سایت برای ما به ارمغان میاره. تو این مقاله بهترین کنترل‌ پنل‌های میزبانی وب که تو ایران قابل تهیه هستند رو  بهتون معرفی می‌کنیم تا دیگه دغدغه‌ای درخصوص انتخاب گزینه مناسب نداشته باشید.

سی پنل – cPanel

سی پنل رو میتونیم محبوب‌ترین کنترل پنل مدیریت فضای میزبانی بدونیم. سی پنل تنها روی سیستم‌عامل لینوکس قابل استفاده است. این کنترل پنل با ابزار کامل و رابط کاربری ساده خودش انتخاب مناسبی، هم برای تازه‌کارها و هم برای افراد با تجربه محسوب میشه. اعمال تغییرات در تنظیمات دامنه‌ها، داشتن سرویس وب میل، ایجاد فیلتر اسپم، مدیریت دیتابیس، سیستم بلاک کردن آی‌پی، ایجاد دایرکتوری‌های رمزگذاری شده و مانیتور عملکرد سرور و منابع از جمله توانایی‌های سی پنل هستند.

متاسفانه این کنترل پنل سایت رایگان نیست و در ایران در دو نسخه اورجینال و اشتراکی ارائه میشه. نسخه اصلی بسته به تعداد اکانت دارای تعرفه‌های مختلفی است، اما نسخه اشتراکی با یک دهم حداقل تعرفه سی پنل اورجینال، تنها در یک نسخه بدون محدودیت ارائه میشه. سی پنل تو هر دو نسخه فقط تو دوره ماهانه ارائه میشه. در نسخه اشتراکی به صورت معمول در ماه اول علاوه بر تعرفه اصلی، یک هزینه اولیه نیز از کاربرها دریافت میشه. همچنین در زمان تهیه سی پنل در نظر داشته باشید نسخه قابل نصب بر روی سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی از لحاط نوع و تعرفه متفاوته.

کنترل پنل سایت

دایرکت ادمین – Direct Admin

دایرکت ادمین یه پنل لینوکسی دیگست که به خصوص تو ایران طرفدارهای خودش رو داره. اصل اول در طراحی این کنترل پنل سادگی بوده اما در عمل میتونیم بگیم چیزی از باقی کنترل پنل‌ها کم نداره. نسخه اورجینال این کنترل پنل دارای هزینه به مراتب مناسب‌تری نسبت به سی پنله. همین مورد باعث شده تا بخصوص در هاستینگ‌های ایرانی، و به خصوص در سرویس‎های هاست اشتراکی، دایرکت ادمین به یه گزینه پرکاربرد تبدیل بشه.

این پنل هم دارای دو نسخه اشتراکی و اورجینال هستش. نسخه اشتراکی بدون محدودیت هستش و بر خلاف سی پنل هزینه اولیه رو در ماه اول نداره. نسخه سرور مجازی و سرور اختصاصی در این گواهینامه متفاوت نیست.

پلسک – Plesk

پلسک به عنوان پرکاربردترین کنترل پنل سایت که قابلیت نصب بر روی هر دو سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس رو داره شناخته میشه. البته از اونجاییکه کنترل پنل‌های ویندوزی بسیار محدود هستند، دلیل اصلی محبوبیت پلسک امکان استفاده از اون روی ویندوز هستش. پلسک محیطی ساده و ابزاری مفید رو در خودش جا داده و امکان مدیریت همزمان چند سرور در یک پنل رو فراهم میکنه.

پلسک هم یک کنترل پنل رایگان نیست و مثل رقیب لینوکسیش دو نسخه اشتراکی و اورجینال داره. همچنین نسخه سرور مجازی و اختصاصی در این کنترل پنل هم با هم متفاوت هستند.

کنترل پنل سایت رایگان

وب مین کنترل پنلی قابل نصب روی سیستم‌های یونیکسی و کاملا رایگانه. در صورتیکه قید یه سری از فیچرها رو بزنید، Webmin حتی امکان نصب روی ویندوز رو هم داره. کار با این پنل نسبت به مورادی که پیشتر معرفی شد مقداری پیچیده‌تره.

اگه به دنبال یه کنترل پنل سایت رایگان دیگه هستید، Sentora هم یه گزینه خوب به حساب میاد. این پنل لینوکسی، رایگان و متن باز هستش و رابط آسون‌تری نسبت به وب مین داره.

 

خرید کنترل پنل سایت

مهمترین کنترل پنل‌های سایت که تو ایران میتونید ازشون استفاده کنید رو بهتون معرفی کردیم. در نظر داشته باشید وقتی قصد انتخاب پنل مناسب رو دارید، فاکتور قابل توجه اول سیستم‌عامل شماست. در صورتیکه با ویندوز سر و کار دارید، حقیقتا گزینه بهتری نسبت به پلسک رو پیدا نخواهید کرد. اگه سیستم عامل‌تون لینوکس هستش، هر دو کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین گزینه‌های خوبی هستند، هر چند پیشنهاد میکنم به دلیل امینت بالاتر سی پنل و رابط کاربری جذاب‌ترش سی پنل رو انتخاب کنید.

در خصوص دو نوع اورجینال و اشتراکی، طبیعتا در صورتیکه مشکلی با هزینه ندارید نسخه اصلی پنل پیشنهاد ما به شماست. با توجه به ارزی بودن این پنل‌ها، در صورتیکه قصد پرداخت هزینه نسخه اورجینال رو ندارید، می‌تونید نسخه اشتراکی پنل رو تهیه کنید.

جهت آشنایی با سایر افزونه‌های قابل استفاده بر روی یک فضای میزبانی که مدیریت اون رو ساده‌تر ‌می‌کنند، می‌تونید این لینک رو بررسی کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها