جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

قرار دادن پسورد برای فولدرها با Password Protect هاست Cpanel

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

قرار دادن پسورد برای فولدرها

در دانشنامه پیشین در رابطه با IP Deny Manager و چگونگی اضافه کردن و پاک نمودن ای پی به لیست ای پی های بلک لیست هاست صحبت نمودیم. در این دانشنامه قصد داریم چگونگی رمز گذاری یک دایرکتوری و فایل را از طریق هاست سی پنل به شما اموزش دهیم. هنگامی که بر روی فولدری رمز می گذارید تمامی بازدیدکنندگان برای مشاهده محتویات ان فولدر نیازمند وارد نمودن نام کاربری و پسورد شما هستند بدین ترتیب یک لایه به امنیت وب سایت شما اضافه میگردد. برای مثال فرض کنید که سیستم مدیریت محتوا یا CMS ای که بر روی هاست اشتراکی نصب نموده اید جوملا میباشد. در این صورت برای اینکه بازدیدکنندگان با وارد نمودن ادرس yourdomain.com/administrator صفحه لاگین جوملا را مشاهده نکنند، می توانید از ویژگی Password Protect هاست سی پنل بهره گیرید تا پیش از مشاهده صفحه لاگین از ان ها یوزر و پسورد درخواست شود. در زیر نحوه انجام این کار در 8 مرحله ذکر گردیده است :

گذاشتن پسورد بر روی فولدر های هاست سی پنل :

  1. در تب Security هاست، بر روی گزینه Password Protect Directories کلیک نمایید.
  2. نام دایرکتوری و فولدری که می خواهید بر روی ان رمز قرار دهید را بیابید و ان را گزینش کنید.
  3. در زیر Security Settings تیک گزینه Password protect this directoryرا بزنید.
  4.  قسمت Name the protected directory نامی برای فولدر محافظت شده انتخاب کنید.
  5. بر روی Save کلیک نمایید.
  6. در زیر Create User یوزرنیمی وارد نمایید.
  7.  قسمت New Password و (Password (Again دو مرتبه پسوردی قوی شامل حروف کوچک و بزرگ و اعداد و علائم تایپ نمایید.
  8. در نهایت با گزینش Add/modify authorized user یوزر و پسور ساخته شده به دایرکتوری انتخاب شده تعلق خواهد پذیرفت.

حذف رمز از روی فولدر های هاست Cpanel :

  1. مجددا با لاگین به هاست ، گزینه Password Protect Directories را بیابید.
  2. دایرکتوری که قصد برداشتن پسورد از روی ان را دارید انتخاب نمایید.
  3. در زیر Security Settings تیک Password protect this directoryرا بردارید
  4. بر روی Save کلیک کنید.
اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
6 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دوستان من برای سایت موزیکم از یه کدی استفاده کردم که پست رو بصورت خودکار میزارم
من الان میخوام اون لینکی رو صفحه پست خودکار رو میاره رو براش پسوورد میزارم
نمیدونم از کجا باید براش پسوورد بزارم ممنونم میشم کمک کنید

سلام خدمت شما
ممنون از اینکه زمان گذاشتید و مقاله سایت ما رو خوندید، اولین نکته این هست که ببینید کنترل پنل هاست اشتراکی شما چیه ولی اگه سی پنل هست، کافیه برید توی سی پنل، گزینه File Manager رو انتخاب کنید و بعد برید به دایرکتوری یا فایلی که مربوط به لینکی هست که با زدن اون، صفحه مدنظر شما میاد، و بعد روی آن فایل کلیک راست کنید و مطابق متن بالا عمل کنید… موفق باشید.

تیتر موضوع رو عوض کنیدمن دنبال رمز گذاری روی فایل هستم و به صفه شما رسیدم ولی شما هم رمزگذاری روی فولدر رو گفتید نه فایل

با سلام خدمت شما 
و با تشکر از اینکه وقت گذاشتید و مقالات ما را مطالعه نمودید

صمیمانه از بابت اعلام این تداخل و تفاوت موضوع و محتوا متشکریم، بله حق کاملاً با شما بود و بنده موضوع را نیز دقیقاً مطابق اعلام نظر و لطف شما تغییر دادم تا برای فرد دیگری تداخل ایجاد نکند. 
همچنین در خصوص موردی که فرمودید بهترین راه استفاده از راه های امنیت با استفاده از کدنویسی است تا بر روی یک فایل PHP رمزگذاری صورت گیرد زیرا از لحاظ میزبانی به صورت پیشفرض در کنترل پنل ها برای کنترل امنیت فایل ها (و نه فولدرها) تنها سطح دسترسی فایل ها قابل تنظیم است و نه رمز گذاری بر روی آنها
موفق باشید
با تشکر از توجه شما 

سلام ممنون از آموزش کاملتون ولی من احساس میکنم این روش پسورد گذاری سی پنل یه مشکلی با سیستم وردپرس داره، چون هرچی روی پوشه wp-admin پسورد میذارم کار نمیکنه !

با سلام خدمت شما مخاطب گرامی
از زمانی که بابت مطالعه این مقاله و اعلام نظر خود گذاشتید متشکریم، در کل راهکار اعلام شده در این تیکت عمومی است و با انواع فولدرها فارغ از کاربرد فولدر کار می کند اما حرف شما صحیح است چرا که بعد از ایجاد رمز از طریق راهنمای فوق، یک فایل به نام .htaccess داخل دایرکتوری (فولدر) مدنظر ایجاد می شود که اطلاعات مربوط به رمزگذاری بر روی آن فولدر را (با پارامتر auth) تعریف می کند، بنابر این اگر مثلاً مشابه شما از سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده شده باشد ممکن است بر اساس شرایط خاص سایت شما تنظیمات .htaccess بصورت پیشفرض طوری تنظیم شده باشد که این رمزگذاری و آدرس دهی فراخوانی نشود یا…. بنابر این پیشنهاد من برای سایت های وردپرسی این هست که به سادگی از پلاگین های امنیتی خود وردپرس که برای این کار یا تغییر آدرس مدیریت سایت و… پیاده سازی شده اند استفاده فرمایید. موفق باشید.