فایروال دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در صورتی که به تازگی با این کنترل پنل آشنا شده باشید، عبارت این مقاله ممکن است کمی برایتان تعجب آور باشد ، اما در صورتی که تسلط کافی به دایرکت ادمین داشته باشید، حتما متوجه خواهید شد که در رابطه با کدام قسمت و چه موضوعاتی می خواهیم صحبت کنیم.

اما به دلیل اینکه هدف ما این است تا مقالاتمان برای تمامی کاربران مفید و قابل استفاده باشد، قصد داریم این موضوع را در چند مقاله و از ابتدا تا موارد حرفه ای تر برای شما تشریح کنیم، پس اگر کاربر مبتدی یا حرفه ای هستید، مطمئن باشید این سیر مقاله ها برایتان مفید خواهد بود.

به طور کلی فایروال برروی سرور های لینوکسی به نام CSF(Config Security & firewall) شناخته می شود و برروی کنترل پنل های سی پنل و دایرکت ادمین نیز زمانی که صحبت از فایروال می شود منظور همان CSF است. دایرکت ادمین به صورت پیش فرض CSF را ندارد و در صورتی که خود دایرکت ادمین را نصب نموده باشید یا شرکت میزبان خدمات شما آن را برایتان نصب کرده باشد، همچنین قسمتی که در شکل زیر مشخص شده است را نخواهید دید.

فایروال دایرکت ادمین

البته Server.ir به منظور رفاه حال کاربران برروی تمامی خدمات سرور مجازی خود همراه با نصب دایرکت ادمین، CSF را نیز نصب می نماید(البته مقاله ی جداگانه و آموزشی طریقه نصب CSF در دایرکت ادمین نیز در دانشنامه Server.ir موجود است) اما برروی خدمات سرور اختصاصی، کاربران خود می توانند در صورت تمایل CSF را نصب نمایند.

همانطور که گفته شد به صورت پیش فرض دایرکت ادمین این سرویس را ندارد، اما با نصب آن، قسمتی در کنترل پنل شما اضافه خواهد شد که همان CSF است و با ورود به آن بخش های متفاوت برای تغییرات و مدیریت موارد مختلفی وجود دارد. مواردی از قبیل : مشاهده لاگ ها،مشاهده IP های بلاک یا allow شده،بلاک یا Allow نمودن سرور،تنظیمات امنیتی و دیگر موارد

نکته مهم که می بایست توجه نمایید این است که بعد از نصب CSF آن را از حالت test خارج نمایید زیرا به صورت پیش فرض هنگام نصب و فعال سازی CSF، در حال test قرار می گیرد که با وارد شدن به داخل فایروال و در قسمت firewall configuration گزینه ی مربوط به test را off نمایید .

در مقالات بعدی به توضیح موارد و آپشن های مهم این فایروال بیشتر خواهیم پرداخت .

با ما همراه باشید

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها