جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

زبان Go یا Golang

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

زبان Go یا Golang

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که در مقالات قبلی وعده داده بودیم در این مقاله به معرفی زبان Go یا همان Golang می پردازیم.

زبان Go در سال 2007 توسط Google ساخته و معرفی شد، که نام Go نیز می تواند به دلیل شباهت به Google انتخاب شده باشد. همچنین این زبان به نام Golang که به معنی Go Language می باشد نیز شناخته می شود. در ابتدا گوگل این زبان را بر تعدادی از محصولات و نرم افزار ها و وب سایت های خود استفاده کرد، که همین امر موجب شناخته شدن رفته رفته ی این زبان شد.

این زبان به صورت Open Source یا همان متن باز طراحی شده است و همچنین یک زبان Compiler می باشد، که معرفی زبان های کامپایلر نیز در مقالات قبلی صورت گرفت. همچنین این زبان به صورت ساخت یافته یا Structural بوده و به صورت پیش فرض Objected Oriented یا شی گرا نمی باشد.

این زبان از یک نرم افزار به نام Go Compiler یا GC برای کامپایل کد های خود استفاده می کند که این نرم افزار نیز به صورت Open Source طراحی شده است. همچنین این نرم افزار بر روی سیستم عامل های لینوکس و ویندوز و یونیکس و .. قابل نصب بوده و همچنین بر روی گوشی های هوشمند نیز پشتیبانی می گردد.

از معروف ترین سرویس هایی که با زبان Go نوشته شده اند خود سرویس جستجوی Google و همچنین سرویس اشتراک ویدیو Youtube که برای خود گوگل است می باشند.

همچنین می توان اشاره نمود که این زبان سمت سرور یا Server Side بوده و یا در تعریفی دیگر می توان گفت که زبانی Back End می باشد.

Golang در ظاهر کد ها مشابه با زبان C بوده و این امر به این خاطر است که از روی زبان C توسعه داده شده است، اما در عملکرد، راحتی در استفاده و یادگیری و همچنین در حوزه امنیت نسبت به C زبان پیشرفت های خوبی را داشته است.

با دانشنامه ی Server.ir در مقالات بعدی همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها