جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

ریست کردن دی ان اس های هاست با Advanced DNS Zone Editor

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

Advanced DNS Zone Editor

Advanced DNS Zone Editor یکی از ویژگی های پر کاربرد هاست سی پنل میباشد که با استفاده از ان میتوانید رکورد های DNS هاست خود را مدیریت نمایید. پیش از اینکه در رابطه با چگونگی ایجاد رکورد و ویرایش رکورد های ایجاد شده توضیح دهیم بهتر است بدانید که در صورتی که از تغییرات انجام شده مطمئن نمی باشد بهتر است از Edit کردن رکورد های هاست خودداری نمایید زیرا تغییرات در این بخش میتواند باعث ایجاد تداخل در رکورد های دی ان اس گردد و سایت شما را از دسترس خارج نماید. همچنین علاوه بر امکان ساخت و ویرایش رکوردهای دی ان اس هاست با چند کلیک ساده به راحتی میتوانید DNS های هاست سی پنل را به حالت پیش فرض ریست نمایید. در این دانشنامه به شما چگونگی ریست نمودن دی ان اس های هاست را اموزش خواهیم داد و نحوه ساخت دیگر رکورد ها از جمله رکورد A ، رکورد TXT یا CNAME در دانشنامه های بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ریست کردن DNS Zone هاست سی پنل (Reset Zone File)

  1. به هاست سی پنل لاگین نمایید.
  2. در تب Domains بر روی گزینه Advanced DNS Zone Editor کلیک نمایید.
  3. از منوی ابشاری دامنه مدنظر را انتخاب نمایید (در صورتی که Addon doamin در هاست اضافه کرده اید منوی ابشاری نمایش داده خواهد شد )
  4. بر روی More کلیک نمایید.
  5. تیک گزینه Are you sure you want to erase all entries and revert to the default state را انتخاب نمایید تا با ریست دی ان اس ها موافقت گردد.
  6. بر روی Reset Zone File کلیک نمایید

با انجام این کار تمامی رکورد هایی که به صورت دستی اضافه کرده بودید پاک خواهند گردید و DNS ها به حالتی که در هنگام ساخت هاست ایجاد گردیده بودند باز خواهند گشت.

با دانشنامه های بعدی میزبان تارنمای ایران در رابطه با هاست و دامنه با ما همراه باشید …

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها