روش مدیریت ایمیل ها در سرور با کنترل پنل سیپنل(Whm) با استفاده از Mail Queue Manager

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

ویژگی Mail Queue Manager در WHM به شما این امکان را می‌دهد که ایمیل‌های در صف را که هنوز سرور را ترک نکرده‌اند، مشاهده، حذف و ارسال کنید. این می تواند ابزار مفیدی برای تشخیص انواع مشکلات مربوط به تحویل email باشد، مانند تشخیص علائم یک حساب در معرض
خطر ارسال هرزنامه از سرور.

دسترسی به Mail Queue Manager در WHM

پس از ورود به WHM، می توانید با وارد کردن متن “Mail Queue Manager” در کادر جستجو در بالای منوی سمت چپ، به صفحه Mail Queue
Manager بروید، سپس روی گزینه Mail Queue Manager کلیک کنید:
whm

“mail queue”جستجو برای ایمیل های در صف

از صفحه اصلی Mail Queue Manager بخشی را برای جستجوی این ایمیل های در صف مشاهده خواهید کرد. می‌توانید یک شناسه فرستنده، گیرنده یا پیام (شناسه منحصربه‌فردی که سرور ایمیل به هر ایمیل ارسالی و دریافتی می‌دهد) برای فیلتر کردن پیام‌های در صف وارد کنید. هنگامی که جستجوی یکی از این گزینه ها را وارد کردید، گزینه مربوطه را از منوی کشویی Select Query در کنار کادر متن انتخاب کنید: جستجوی فرستنده، جستجوی گیرنده، یا شناسه پیام جستجو. همچنین اگر نمی‌خواهید جستجو را به یکی از این گزینه‌های خاص محدود کنید، می‌توانید بدون فیلتر را انتخاب کنید. فیلتر جستجو همچنین شامل بخشی برای انتخاب یک بازه زمانی خاص با وارد کردن تاریخ شروع و پایان است. این کار نتایج جستجو را به ایمیل هایی که در این بازه زمانی قرار می گیرند فیلتر می کند. لطفاً توجه داشته باشید: WHM این داده ها را فقط به مدت 10 روز حفظ می کند، بنابراین ایمیل خارج از این چارچوب زمانی در نتایج جستجو گنجانده نمی شود. هنگامی که متن را برای جستجو وارد کردید و گزینه های فیلتر را انتخاب کردید، روی دکمه اجرای گزارش کلیک کنید. در زیر نمونه ای از جستجو برای همه پیام هایی است که در آن فرستنده ایمیل با “user@domain.com” مطابقت دارد: whm

“viewing queued emails”مشاهده ایمیل های در صف

برای مشاهده ایمیلی که در حال حاضر در صف قرار دارد، در زیر ستون اقدامات، روی نماد ذره بین کلیک کنید:
با این کار هدرهای ساده ایمیل، محتوای متنی نمایش داده می‌شود و گزینه‌هایی برای حذف ایمیل، تلاش برای تحویل، دانلود ایمیل در قالب eml. هدرهای توسعه یافته و داده های کنترلی:

“queued emails”تحویل ایمیل های در صف

همانطور که در بالا نشان داده شده است، می توانید یک ایمیل خاص را مشاهده کنید و روی تحویل پیام اکنون کلیک کنید تا پیام را تحویل دهید. همچنین می‌توانید پیام‌ها را از صفحه اصلی Mail Queue Manager انتخاب کنید و روی Delived Selected کلیک کنید:

“queued mails”حذف ایمیل های در صف

برای حذف ایمیلی که در حال حاضر در صف قرار دارد، می توانید یک ایمیل خاص را با استفاده از دستورالعمل های بالا مشاهده کنید و سپس روی حذف پیام کلیک کنید. با استفاده از صفحه اصلی Mail Queue Manager می توان چندین ایمیل را از صف حذف کرد. می‌توانید هر ایمیلی را که می‌خواهید حذف کنید انتخاب کنید و سپس روی حذف انتخاب‌شده کلیک کنید، یا می‌توانید با کلیک روی حذف همه، همه ایمیل‌های در صف را حذف کنید.

باز کردن ایمیل هایFrozen Queued Emails

ممکن است ایمیل‌هایی را ببینید که به‌عنوان ثابت شده در زیر ستون وضعیت فهرست شده‌اند. اینها ایمیل‌هایی هستند که پس از چندین بار تلاش تحویل داده نشدند، بنابراین برای کمک به اجرای کارآمد صف، سیستم این ایمیل‌ها را مسدود می‌کند. برای باز کردن یک ایمیل، می‌توانید روی نماد دوم در زیر Actions کلیک کنید:


پس از انجماد، ایمیل در طول اجرای صف بعدی ارسال خواهد شد. اجباری کردن تلاش برای تحویل یک ایمیل ثابت، ایمیل انتخابی را نیز از حالت انجماد خارج می کند. چندین ایمیل ثابت در صف ممکن است نشان دهنده مشکلی باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد، مانند مسدود کردن تراکنش نامه توسط سرور ایمیل از راه دور.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها