جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

راهکارهای افزایش سرعت پینگ

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

همانطور که می دانید پینگ سرور یکی از مهمترین و حیاتی ترین بخش های ارتباط با سرور می باشد. زمانی که در سرور پینگ دریافت می شود نشان می دهد که سرور شما با مقصد مورد نظر شما ارتباط برقرار می کند یا خیر. زمانی که کاربری بخواهد بررسی کند که آیا سرور ایشان به اینترنت متصل هست و یا خیر می توانید که از آیپی 8.8.8.8 پینگ تهیه کند (آیپی گوگل) و بررسی کند آیا امکان اتصال به اینترنت جهانی را دارد و یا خیر. حال برای این که سرعت اتصال و پینگ را افزایش دهیم در این مقاله می خواهیم برخی از راهکارهای افزایش سرعت پینگ را بررسی کنیم.

یکی از وب سایت هایی که می توانید داخل آن پینگ را به صورت آنلاین بررسی کنید https://ping.eu/ می باشد.

  1. یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود افت پینگ در سرویس خود داشته باشید، اجرای برنامه های متعدد در استارت آپ سرویس می باشد. زمانی که سرویس روشن می شود و برنامه های زیادی شروع به اجرا می گردد باعث می شود که پینگ سرور افزایش یافته و اتصال آن کند شود. برای بررسی این مسئله می توانید از راهکار زیر استفاد نمایید:

در ویندوز کاربران با زدن دکمه لوگو ویندوز و R می توانند وارد صفحه Run Command شوند و در آنجا کلمه msconfig را جستجو کنند. پس از باز شدن صفحه بر روی گزینه StartUps کلیک کنند تا برنامه هایی که در زمان Start up اجرا می شود را مشاهده کنند.

در دیگر نسخه های ویندوز می توانند با استفاده از Ctrl+Alt+Delete بر روی Task manager کلیک کنند و گزینه Start Up را بررسی کنند.

در این بخش به راحتی همه برنامه هایی که اجرا می شود را مشاهده می کنید. قطعا همه این برنامه ها نیاز به اجرا در ابتدای روشن شدن سرور ندارد و می توانید با غیر فعال کردن آنها، پینگ را کاهش دهید.

  1. دستگاه را مستقیم به روتر وصل کنید. البته انجام این مورد قطعا در سرورهایی که در دیتاسنتر موجود می باشد امکان پذیر نیست ولی برای سرورهایی که در محل نگهداری می شود می تواند پر کاربرد باشد.
  2. تعداد برنامه ها و دستگاه هایی که از اینترنت استفاده می کنند را کاهش دهیم.
  3. راه کار آخر نیز ریست کردن مودم و روتر می باشد و راه اندازی مجدد آن می تواند در کاهش پینگ به شما کمک کند.

PING

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون . مطلب مفیدی بود.

خواهش میکنم. ممنون از توجه و بازخورد مثبت شما