راه‌های عبور از تحریم آی‌پی‌های ایران

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

یکی از تجربه‌های تلخی که احتمالا تا الان حداقل یک بار با آن مواجه شده‌اید، این است که قصد استفاده از یک سرویس خارجی را دارید، اما به دلیل تحریم‌ بودن آی‌پی‌های ایران توسط سرویس‌دهنده موفق به این کار نشدید. این سرویس می‌تواند فعالیت در یک وبسایت خارجی یا حتی استفاده از یک پلاگین در وردپرس باشد. در چنین موقعیت‌هایی برای استفاده از سرویس مورد نیاز، لازم است که به کمک روش‌هایی بتوانیم تحریم را دور بزنیم. عبور از تحریم‌های مرتبط با آی‌پی به چند روش قابل انجام است که در این مقاله موضوع صحبت خواهد بود.

banned رفع تحریم - تحریم شکن

سرویس تحریم‌شکن

این سرویس بر مبنای استفاده از DNS-Proxy کار می‌کند و بر روی سیستم‌های داخل ایران قابل پیاده‌سازی است. در این روش به طور خلاصه، ترافیک داخلی ابتدا به یک سرور با آی‌پی خارجی هدایت شده و سپس از طریق آن به سرور مقصد می‌رسد. در نتیجه سرویس‌دهنده آی‌پی تنها سرور واسط را مشاهده می‌کند و مبنای اتصال آی پی شما قرار می‌دهد.

سرویس تحریم‌شکن در حال حاضر توسط چند مجموعه مختلف در ایران ارائه می‌شود که Server.ir یکی از این مجموعه‌هاست. کاربران خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی Server.ir این امکان را دارند تا با ست‌کردن آی‌پی‌های ضد تحریم روی DNS سرور خود، به صورت رایگان از این قابلیت بهره‌مند شوند.

سرور خارج

یکی دیگر از راه‌های عبور از تحریم‌های مرتبط با آی‌پی استفاده از یک سرور خارج از ایران است. این سرور بسته به میزان منابع مورد نیاز می‌تواند سرور مجازی(VPS) یا سرور اختصاصی باشد. در این روش کاربر یک سرور که در کشوری خارجی میزبانی می‌شود را اجاره کرده و از ایران به صورت ریموت به آن وصل می‌شود. در نتیجه از آن‌جایی که آی‌پی سرور تحریم نیست، به راحتی می‌تواند از خدمات مورد نظر استفاده کند.

این روش پایدارترین و مورد اعتماد‌ترین راه عبور از تحریم‌ است. به خصوص در مواقعی که کاربری شما نیازمند آی‌پی ثابت است، به راحتی می‌توانید با استفاده از سرور خارج به این مورد دست پیدا کنید. همچنین اجاره VPS خارج کمترین تاثیر منفی را روی سرعت اتصال می‌گذارد. یک مثال بسیار معمول از کاربری سرورهای خارج، فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است.

VPN

VPN یک شبکه خصوصی است که داده‌ها را رمزگذاری و مکان ارسال‌ را نیز مخفی می‌کند. VPN به خاطر هزینه نسبتا کم خود برای فعالیت‌های روزمره و وبگردی انتخاب مناسبی به حساب می‌آید. اما وقتی که صحبت از آی‌پی ثابت و کاربری مستمر در سرویس‌های تحریم‌کننده آی‌پی می‌شود، VPN گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد. دلیل آن هم این است که آی‌پی VPN عموما ثابت نیست و حتی اگر ثابت باشد، باز هم ریسک استفاده از آن وجود دارد. چون ممکن است آی‌پی شما از قبل در لیست سیاه مجموعه‌ای که قصد استفاده از سرویسش را دارید، باشد.

VPN به لحاظ سرعت و امنیت هم گزینه قابل اتکایی نیست. وی پی ان سرعت اتصال را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد و امکان رخنه امنیتی هم در آن وجود دارد.

جمع‌بندی

اگر سطح استفاده شما به اندازه کاربری روزانه است، سرویس VPN به دلیل هزینه پایین انتخاب مناسب خواهد بود. اما اگه کسب و کار شما با سرویس‌های خارجی که ایران را تحریم کردند، درگیر است، پیشنهاد می‌کنیم یکی از دو سرویس VPS خارج یا تحریم‌شکن را استفاده کنید. در صورتی که موقتا قصد عبور از تحریم آی‌پی ایران را دارید، تحریم‌شکن به خوبی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود و اگر کاربری مستمر و نیازمند به آی‌پی ثابت را دارید، اجاره سرور مجازی خارج را پیشنهاد می‌کنیم.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها