درباره ی Active directory

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

Directory یک ساختار سلسله مراتبی می باشد که اطلاعات اشیاء (objects) را در خود ذخیره می کند. یک سرویس directory مثل Active directory domain services یا (AD DS) روش هایی را برای ذخیره اطلاعات دایرکتوری و ایجاد این اطلاعات برای کاربران شبکه و ادمین فراهم می کند. به عنوان مثال، AD DS اطلاعاتی در مورد حساب های کاربری مانند نام ها، رمزهای عبور و… ذخیره می کند و سایر کاربران مجاز در همان شبکه را قادر می سازد تا به این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

Active Directory اطلاعات مربوط به اشیاء را در شبکه ذخیره می کند و این اطلاعات را برای admin و کاربران آسان می کند تا آنها را پیدا و استفاده کنند.

Active directory از یک data store ساختار یافته به عنوان سلسله مراتبی از  اطلاعات دایرکتوری استفاده می کند. این Data store همچنین به عنوان یک Directory که حاوی اطلاعات directory از directory های دیگر می باشد!

این اشیاء(objects) معمولا شامل منابع مشترک مانند سرورها، حجم، چاپگرها، و حسابهای شبکه و کامپیوتر هستند.

درواقع Active Directory یک دیتابیس است که همه حساب های کاربری و رمزهای عبور را در سازمان شما دنبال می کند. این اجازه می دهد تا شما حساب های کاربری و کلمه عبور خود را در یک مکان محافظت شده ذخیره کنید، و امنیت سازمان شما را بهبود می بخشد.

Active Directory به یک یا چند دامنه تقسیم می شود. دامنه یک مرز امنیتی است. هر دامنه ای توسط سروری به نام (domain controller(DC میزبانی می شود. کنترل کننده دامنه تمام حساب های کاربری و رمزهای عبور یک دامنه را مدیریت می کند.

(Domains and the Domain Name System (DNS:

دامنه ها با استفاده از سیستم نام گذاری دامنه (DNS) شناسایی می شوند. یعنی اگر نام شرکت شما airoserver باشد، نام DNS آن airoserver.com خواهد بود و دامنه امنیتی در Active Directory مستقیما به نام دامنه DNS شناسایی می شود.

برای سازمان های بزرگتر شما می توانید دایرکتوری Active Directory را به حوزه های Child domain تقسیم کنید (به طور مثال بر اساس جغرافیا). اگر شرکت airoserver دارای سه بخش به نام غرب، مرکزی و شرقی باشد، دامنه های زیر می توانند نام DNS western.airoserver.com، central.airoserver.com و east.airoserver.com داشته باشند.

هر دامنه نیاز به یک سرور سرور دارد. در سناریوی فوق شما حداقل چهار سرور برای میزبانی Active Directory به صورت زیر نیاز خواهید داشت:

airoserver.com
east.airoserver.com
central.airoserver.com
western.airoserver.com

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد… با مقالات ما همراه باشید…

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها