خطای Unknown collation: ‘utf8mb4_unicode_520_ci’ در phpmyadmin

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

ممکن است شماهم در ریستور کردن دیتابیس با خطای ‘Unknown collation: ‘utf8mb4_unicode_520_ci (مثلا در ریستور کردن دیتابیسی که Mysql بوده به سرویسی که دیتابیس آن مثلا maria db می باشد) مواجه شده باشید. شاید در ظاهر این خطا کمی گنگ باشد و شما سعی در تغییر Collation در Phpmyadmin هاست خود کرده باشید اما با این روش نیز مشکل برطرف نمی شود. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه به سادگی این خطا را برطرف کنیم، پس با ما همراه باشید.

مجددا به Table های موجود در phpmyadmin خود برگردید و جدولی که در ریستور آن با این خطا مواجه می شوید را انتخاب کرده و از گزینه های موجود در بالای صفحه Export بگیرید.

سپس روی فایل در سیستم خود کلیک راست کرده و گزینه ی Edit with notepad++ را بزنید. اگر این برنامه را در سیستم خود ندارید می توانید ان را به صورت رایگان از سایت خودش دانلود کنید.

سپس با کلید های ترکیبی ctrl + h و یا از طریق منوی بالای خود برنامه از گزینه ی Search، گزینه ی Find in files را بزنید. سپس مطابق تصویر، در تب اول عبارت utf8mb4_unicode_520_ci را زده و Find all را بزنید. سپس در تب دوم عبارت utf8mb4_unicode_ci را بزنید. سپس روی گزینه ی Replace in files کلیک کنید تا در تمام فایل تغییرات انجام شود.

پس از آن فایل جدید را Save کنیدو مجددا در مقصد آنرا Import کنید. خواهید دید که دیگر با خطا روبرو نمی شوید!

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد! مارا در صفحه اینستاگرام دنبال کنید!

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها