جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

خطاهای سری 1XX

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در ادامه موضوع کدهای خطا HTTP و کاربرد های آن در این متن کدهای سری 1XX را بررسی خواهیم نمود.

اطلاعیه های 1XX: پیغام دریافت شد، در حال ادامه فرآبند…

این سری و یا کلاس از کدهای HTTP تنها پاسخی کاذب و موقت محسوب می شود که شامل وضعیت و عناوین اختیاری می باشد وبه این دلیل که فناوری HTTP/1.0 هیچ مشخصه ای از کدهای سری 1 را شناسایی نمی کند، سرورها جز در موارد خاص و یا آزمایشی نباید پاسخ های این سری را به کاربران خدمات HTTP/1.0 ارسال نمایند. به هر حال در ادامه سه کد رایج 100 ، 101 و 102 را مورد بررسی قرار می دهیم تا مشخص شود این پاسخ ها حاکی از چه مشکلات و یا واکنش هایی از سرور می باشد:

کد 100 : ادامه

 این کد بدین معنا است که عنوان درخواست شما ( Request Headers ) دریافت شده است و کاربر باید در ادامه به ارسال بدنه درخواست ( Request Body ) اقدام کند. ( البته در صورتی که در مورد فعالیت، نیازی به ارسال بدنه درخواست باشد، برای مثال مورد یک درخواست POST باشد و… ). نکته فابل توجه نیز در هنگام مشاهده این پاسخ، در صورتی که بدنه درخواست بسیار حجیم و گسترده می باشد، ارسال این درخواست به سرور در صورتی که درخواست به دلیل عنوان نامعتبر رد و یا reject شده است امری غلط و مضر می باشد. و حال این سوال پیش می آید که از کجا باید متوجه شویم که عنوان ارسالی ما توسط سرور پذیرفته شده است و یا خیر، در پاسخ بای گفت با ارسال عبارت “Expect: 100-continue” به صورت عنوان یا header در درخواست اولیه خود می توانید از این مورد آگاه شوید. در صورتی که پاسخ 100 Continue دریافت گردید، طبیعی است که عنوان درخواست ارسالی توسط سرور معتبر شناخته شده است و می توانید به ارسال بدنه درخواست نیز اقدام نمایید تا فرآیند ادامه پیدا کند اما در صورتی که در پاسخ دریافتی عبارت 417 Expectation Failed باشد، بدین معنا است که عنوان ارسالی توسط سرور دریافت شده است اما نامعتبر شناخته شده است و در نتیجه نباید به فرآیند ارسال ادامه داد.

کد 101

این پاسخ به معنا است که درخواست ارسالی شما حاکی از درخواستی به منظور تغییر پروتکل ها بوده است و سرور در پاسخ اعلام قبولی درخواست می نماید و این کد به معنای انجام شدن درخواست تغییر پروتکل خواهد بود.

کد 102: در حال انجام فرآیند  (WebDAV; RFC 2518)
به این دلیل که یک درخواست WebDAV می تواند شمال زیر درخواست های متعددی مانند فایل های دستورالعملی و… باشد، این درخواست ها ممکن است زمان زیادی برای اتمام و انجام درخواست نیاز باشد. این کد پاسخ، بیان کننده این موضوع است که سرور درخواست شما را دریافت کرده است و در حال پردازش آن است اما هنوز تا این زمان پاسخی امکان پذیر نیست. این پاسخ از time out شدن کاربر و یا ابهام در مورد گم شدن درخواست توسط کاربر جلوگیری می کند.
اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود

ممنون از انرژی مثبت شما
موفق باشید