جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

خرید سرور خارج و آی پی خارج

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های اعمال شده بر روی آی پی ایران، امکان استفاده از یک سرویس خاص و یا فعالیت در بعضی وبسایت‌ها رو نداشته باشید. سرور خارج از کشور یکی از اصلی‌ترین دسته‌های خدمات وب هاستینگ است که به کمک آن می‌توانید این مانع رو پشت سر بگذارید. مهمترین تفاوت این خدمات با سرورهای داخل ایران در آی پی آن‌ها است. در ادامه این مقاله این سرویس از حوزه میزبانی وب رو مورد بررسی قرار می‌دهیم و راجب به عوامل موثر در انتخاب یک سرور خارج مناسب صحبت خواهیم کرد.

انواع سرور با آی پی خارجی

خدمات سرور خارج را می‌توان از جنبه‌های مختلفی دسته‌بندی کرد. اصلی‌ترین عامل در این مسئله کشوری است که سرویس از آن ارائه می‌شود. با توجه به نوع کاربری و فاصله فیزیکی سرور با کاربر، این مورد نقشی کلیدی را در تعیین سرعت و پینگ سرور ایفا می‌کند. همچنین خرید سرور خارج بر اساس کشور، به نوعی تعیین‌کننده دیتاسنتری که خدمات از آن تهیه می‌شود و در نتیجه کیفیت سرویس هم است. همچنین در بعضی از کاربری‌های مربوط به عبور از تحریم مثل فعالیت در بایننس، کاربرها نیاز به داشتن آی‌ پی کشوری دارند که احراز هویت خود را با اطلاعات آن انجام داده‌اند و به همین دلیل موقعیت سرور خارج در این موارد هم اهمیت بسیار بالایی دارد.

طبقه‌بندی مهم دیگری از سرور خارج، مجازی، ابری یا اختصاصی بودن آن است. سرور مجازی و سرور ابری خارج مناسب کاربری‌هایی است که تنها به یک آی پی خارجی نیاز دارند. از جمله این موارد سرور ترید(سرور بایننس) و یا میزبانی از یک وبسایت است. سرور اختصاصی خارج عموما در مواردی تهیه می‌شود که کاربر قصد نصب مجازی‌ساز بر روی آن و ساخت ماشین مجازی را دارد. در این حالت کاربر علاوه بر تهیه سرور نیاز به خرید آی پی اضافه بر روی آن را نیز دارد. این مسئله با توجه به محدودیت موجودی آی پی‌های v4 در دیتاسنترها ممکن است به چالشی جدی برای متقاضیان این خدمات باشد.

آی پی خارج

مزیت‌های استفاده از سرور خارج

به عنوان اصلی‌ترین مزیت، سرور با آی پی خارج امکان عبور از تحریم‌های بر روی آی پی ایران را برای کاربران فراهم می‌کند.  البته در این مسیر استفاده از سرویس‌های دیگری مثل تحریم شکن هم امکان‌پذیر است اما بسته به نوع کاربری، عدم تغییر آی پی در این روش ممکن است کاربر را دچار مشکل بکند.

کاربرد دیگر سرور خارج میزبانی از وبسایت‌های یا وب‌اپلیکیشن‌هایی است که مخصوص بازدیدکنندگان غیرایرانی طراحی می‌شود. در این حالت کاربران سایت متوجه ایرانی بودن ارائه‌دهنده سرویس نمی‌شوند. همچنین به دلیل کم بودن فاصله فیزیکی با بازدیدکنندگان سایت سرعت بارگذاری بهتری را ارائه می‌دهد.

مورد دیگر بحث ترافیک است که در دیتاسنترهای خارجی عموما بودن محدودیت است و یا حجم بسیار بالایی دارد. در ایران عموم دیتاسنترها محدودیت رعایت نسبت منصفانه مصرف را امری الزامی می‌دانند. نسبت منصفانه به معنای این است که نسبت ترافیک ورودی سرور به ترافیک خروجی سرور در لحظه میبایست نامتقارن باشد. این نسبت بین بازه یک 1 به 5 الی 1 به 10 است. موردی که باعث می‌شود تا ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی وب امکان ارائه سرور ایران با ترافیک کاملا نامحدود را نداشته باشند.

نحوه خرید سرور خارج

در حال حاضر امکان خرید سرور خارج از غالب ارائه دهندگان ایرانی خدمات میزبانی وب وجود دارد. تنها کافیست در وبسایت مورد نظرتان یک ناحیه کاربری ایجاد و پلن مناسب کاربری خود را خریداری کنید.

در صورتیکه کاربری شما استفاده از مرورگر برای استفاده از خدمات سایت‌های تحریم‌کننده آی پی ایران است، نیاز است تا یک سرور مجازی خارج با سیستم‌عامل ویندوز تهیه کنید. در این حالت شما یک سرور با آی پی ثابت خواهید داشت که فعالیت شما در سایت‌های مربوط به حوزه ترید و مبادلات ارزهای دیجیتال، مانند بایننس را ممکن می‌سازد. تنها لازم است از منزل یا محیط کار به سرور مورد نظر ریموت بزنید تا صفحه دسکتاپ سرور اجاره شده از خارج روی مانیتور شما نمایش داده شود. برای این کاربری پیشنهاد می‌کنیم سرور حداقل دارای 20 گیگابایت حافظه، 2 الی 4 هسته پردازنده و 2 الی 4 گیگابایت رم باشد. با توجه به سبک بودن نوع کاربری معمولا نیازی به منابع بالاتر و یا تهیه سرور اختصاصی نیست.

در صورتیکه قصد میزبانی یک وبسایت را دارید می‌توانید یک سرور مجازی یا اختصاصی با سیستم‌‌عامل لینوکس یا ویندوز(با توجه به زبان برنامه‌نویسی وبسایت) تهیه کنید. در این حالت منابع سرور با توجه ساختار وبسایت و میزان بازدید در لحظه آن تعیین می‌شد که در خصوص می‌توانید با مشاورین هاستینگ خود در ارتباط باشید.

چنانچه قصد داشتن چند سرور مجازی را دارید، می‌توانید یک سرور اختصاصی به همراه یک مجازی‌ساز مانند VMwarw ESXi یا Proxmox تهیه کنید. در این حالت نیاز دارید جز آی پی اصلی سرور که به مجازی ساز اختصاص پیدا می‌کند، به تعداد ماشین‌های مجازی آی پی جدا گانه تهیه کنید.

خرید سرور اختصاصی مناسب با آی پی خارج

چندین دیتاسنتر معتبر و معروف خارجی در زمینه ارائه‎‌ی خدمات سرور اختصاصی فعالیت دارند که از میان آن‌ها مجموعه Server.ir با دیتاسنترها زیر همکاری دارد:

خدمات سرور اختصاصی آلمان از دیتاسنتر Hetzner میزبانی و ارائه می‌گردد.

لازم به ذکر است خرید سرور از این دیتاسنتر شامل هزینه راه اندازی اولیه می‌باشد و همچنین ارائه آی پی اضافی بر روی آن نیز دارای هزینه راه اندازی است؛ بنابراین ممکن است به دلیل هزینه‌ی نسبتا بالایی که در نهایت دارد برای برخی کاربران مناسب و به صرفه نباشد.

خدمات سرور اختصاصی فرانسه از دیتاسنتر OVH ارائه می‌شود.

سرورهای این دیتاسنتر دارای محدودیت در ارائه آی پی اضافی می‌باشد و ممکن است برای کاربرانی که نیاز به تعداد بالای آی پی اضافی دارند و برای آن‌ها اهمیت دارد، چندان مناسب واقع نگردد.

خدمات سرور اختصاصی هلند نیز از دیتاسنتر GreenHouse میزبانی می‌گردد.

سرورهای این دیتاسنتر بدون هزینه راه اندازی می‌باشد و تنها شامل هزینه اشتراک سرور است، محدودیت در ارائه آی پی اضافی ندارد و همچنین آی پی ها بدون هزینه راه اندازی ارائه می‌شوند. بنابراین خرید سرور از این دیتاسنتر هم از نظر هزینه به صرفه و منصفانه می‌باشد و هم برای کاربرانی که به تعداد زیادی آی پی اضافه نیاز دارند متناسب است.

کاربران گرامی برای تهیه سرور از دیتاسنتر GreenHouse هلند می‌توانند با تیم سرور دات آر آی ارتباط برقرار نمایند.

همچنین جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله معرفی دیتاسنتر گرین‌هاوس هلند را مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 2 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها