ثبت یا خرید و فروش یک دامنه خوب

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

دامنه در دنیای مجازی حکم پیش نیازی بنیادین برای شروع فعالیتی جهانی را دارد. روشن است که این دامنه یا دامین اولین پارامتری خواهد بود که مخاطبین شما آن را خواهند شناخت و اولین برداشتی که از وب سایت شما خواهند نمود بر مبنای نام و مشخصه های این دامنه شکل خواهد گرفت. علاوه بر این همانطور که در دنیای حقیقی همواره شرکت و تجارت هایی که خود را به عنوان برند به بازار هدف خود شناساندند، معتبر شناخته می شوند در دنیای مجازی هم سایت هایی که دامنه های معروف و مرتبط با فعالیت خود دارند نیز دارای اعتبار خاصی می باشند و برندی متمایز شمرده می شوند. همچنین روشن است که تغییر این دامنه به نوعی ناممکن است چراکه شما مدت ها با آن نام فعالیت خواهید نمود و با گذر زمان افراد شما و شرکت شما را با آن دامنه و نام خواهند شناخت بنابر این تغییر این نام مشابه آن است که تمام فعالیت های گذشته خود را نادیده گرفته اید و مجددا فعالیت خود را با نام دیگری از سر گرفته اید. به دیگر سخن، انتخاب یک دامنه مناسب می تواند سرآغازی برای گام نهادن در مسیری طلایی باشید.

دامنه خوب

بنابراین انتخاب یک دامنه خوب دارای اهمیت خاصی می باشد. یک دامنه خوب با توجه به کاربری شما باید ویژگی های متعددی داشته باشد که از جمله آن ها می توان به سادگی دامنه (عدم امکان خطا در نوشتار آن)، کوتاهی دامنه (کم بودن تعداد کاراکتر های دامنه)، مرتبط با بودن فعالیت اصلی وب سایت، انتخاب پسوند مناسب با فعالیت ( ir, com ,…) و… اشاره نمود. در نهایت شما و یا مدیر سایت شما دامنه ای را به عنوان اولین عامل برای آغاز این مسیر انتخاب خواهد نمود. چنانچه فرد دیگری پیش از شما دامنه مورد نظر شما را ثبت نکرده باشد، شما با پرداخت کمترین هزینه می توانید امتیاز مالکیت این دامنه را به خود اختصاص دهید و فعالیت خود را با این نام به جهان بشناسانید. که البته برای بررسی آزاد بودن و امکان ثبت آن می توانید از طریق بخش ( ثبت دامنه )، دامنه خود را از طریق سایت SERVER.ir به ثبت برسانید.

اما با توجه به اینکه امروزه، زمان زیادی از شروع فعالیت ها در دنیای مجازی می گذرد، عموماً دامنه های معروف و متمایز و یا دارای ویژگی های خاص توسط فرد دیگری ثبت شده است. حال چنانچه شما تمایل داشته باشید دامنه خاصی را خریداری نمایید تا آن را به یک برند تبدیل نمایید و یا فعالیت شما به نوعی باشد که لزوماً به دامنه خاصی نیاز داشته باشید که قبلاً توسط فرد دیگری ثبت شده باشد و یا… ، راه اول یعنی ثبت دامنه توسط مراکز ثبت دامنه و یا نمایندگان آنها برای شما کارساز نخواهد بود چرا که امتیاز مالیکت آن دامنه به فردی که پیش از شما آن را ثبت نموده است اختصاص داده شده و از این پس هرگونه تصمیمی در مورد این دامنه یا دامین بر عهده او خواهد بود.

خرید و فروش دامنهحال شما می توانید با توجه به اطلاعاتی که مالک دامنه هنگام ثبت آن وارد نموده است، او را پیدا و با او تماس برقرار نمایید تا در صورتی که ایشان تمایل به فروش دامنه مورد نظر داشتند هزینه پیشنهادی ایشان را پرداخت و دامنه را خریداری نمایید. اما از مضرات این نوع خرید و فروش آن است که علاوه بر آن که ممکن است یافتن مالک این دامنه و برقراری تماس با او مشکل باشد، متمایل کردن او به فروش دامنه، توافق در یک قیمت مناسب و… نیز به عنوان مسائلی مهم به چشم خواهند و علاوه بر این با فرض آن که این مسائل به خوبی بین طرفین برطرف شد، حال انتقال مالکیت این دامنه موضوع اساسی خواهد بود که در صورتی که شما به صورتی شخصی با فرد مالک در ارتباط باشد به این دلیل که این انتقال صرفا بین طرفین می باشد، امنیت این تبادل در پایین ترین سطح ممکن قرار می گیرد چرا که مالک دامنه از آن جهت مورد تهدید قرار می گیرد که ممکن است هزینه فروش این دامنه را دریافت ننماید و خریدار این دامنه از آن جهت مورد تهدید قرار می گیرد که ممکن است پس از پرداخت وجه، امتیاز مالکیت دامنه را به نام خود ننماید.

بنابر این همانطور که در هر تبادل و معامله ای به بستر قوانین و ناظرانی جهت حفظ امنیت و عدالت نیاز داریم، در مورد خرید و فروش دامنه نیز این امر مستثنی نیست و وجود مرجعی معتبر به عنوان ناظر این معامله موجب می گردد که در سلامت کامل، فروشنده و خریدار به یکدیگر متصل گردیده و قیمت توافقی را معین نموده و در آخر در امنیت کامل و تحت نظارت مرجعی معین هزینه خرید دامنه از خریدار دریافت و به فروشنده تحویل داده شود و در مقابل امتیاز مالکیت دامنه از فروشنده سلب و به خریدار اختصاص داده شود.

میزبان تارنمای ایران مفتخر است با راه اندازی خدمات ( خرید و فروش دامنه )، مرجعی برای خرید و فروش دامنه هایی بسیار خاص و مناسب برای فعالیت های متعدد شما عزیزان معرفی نماید تا علاوه بر آنکه پیشنهادی برای انتخاب یک دامنه خوب باشد، اطمینان خاطر خریدار و فروشنده دامنه را در این تبادل فراهم نماید.

برای کسب هرگونه راهنمایی و یا برقراری هماهنگی های بیشتر می توانید از طریق هر یک از راه های ارتباطی با کارشناسان ایده پردازان در ارتباط باشید…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها