تنظیم آیپی اختصاصی برای یک دامنه در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله نحوه تنظیم آیپی اختصاصی برای یک دامنه در دایرکت ادمین رابه شما بازدید کننده محترم شرح می دهیم. در مقاله پیشین نحوه اضافه نمودن آیپی جدید در دایرکت ادمین به شما توضیح داده شده است. پس از اضافه نمودن آیپی جدید، می توانید هر آیپی را بر روی یک دامنه تنظیم نمایید. در ادامه نحوه انجام این کار به شما توضیح داده خواهد شد.

نکته: قابلیت multi-IP از نسخه 1.37.0 در کنترل پنل دایرکت ادمین اضافه شده است.

مراحل انجام:

در قدم اول می بایست با یوزر admin وارد کنترل پنل خود شوید. در قدم بعدی می بایست از موجود بودن آیپی بر روی سرور خود اطمینان حاصل نمایید به این منظور به لینک زیر بروید:

Reseller Level -> IP Management

اگر آیپی free در لینک بالا مشاهده شد می توانید مراحل بعدی را پیگیری نمایید. در غیر این صورت می بایست ابتدا آیپی اضافه را به کنترل پنل خود اضافه نمایید. برای این مورد می توانید از مقاله اضافه کردن آیپی اضافه در دایرکت ادمین استفاده بفرمایید.

پس از طی نمودن مرحله اول و مطمئن شدن از موجود بودن آیپی ، برای اختصاص دادن آیپی به کاربر مورد نظر به لینک زیر مراجعه نمایید:

Reseller Level -> List Users -> username -> Modify User username

در ستونی به اسم Add Additional IP ، آیپی مورد نظر را انتخاب نمایید و بر روی کلمه save کلیک نمایید. آیپی آزاد به آیپی گفته می شود که عبارت Shared در کنار آن وجود نداشته باشد.

در این مرحله، آیپی به کاربر مورد نظر شما اختصاص پیدا کرده است و می توان مراحل تخصیص آیپی به دامنه را طی نمود. به این منظور وارد کنترل پنل کاربر مورد نظر شده و به لینک زیر مراجعه نمایید:

User Level -> Domain Setup -> domain.com

در پایین صفحه عبارتی همانند ” Add another IP to domain.com” وجود دارد که آیپی مورد نظر را انتخاب و گزینه Add IP را بزنید. در صورت نیاز می توانید آیپی های اضافه شده قبلی را حذف نمایید.

لازم به ذکر است که اعمال تغییرات آیپی در دامنه حداقل نیاز به گذشت 4 ساعت زمان می باشد و این مقدار زمان برای اعمال تغییرات در DNS  می باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

همچنین به منظور مطالعه بیشتر مقاله ها، می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها