جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تفاوت Windows Server نسخه استاندارد با نسخه R2

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

 همانطور که می دانید هنگامی سروری چه در نوع اختصاصی و یا چه سرور ابری و یا مجازی، یکی از عوامل راه اندازی اولیه، انتخاب نسخه سیستم عامل مورد استفاده بر روی آن سرور است که به طور کلی با توجه با کاربری اشخاص به دو گروه سرور های با سیستم عامل ویندوز و سیستم خانواده لینوکس تفکیک می شوند. البته نیک می دانیم که این سیستم عامل ها خود دارای نسخه های گوناگون و انواع متفاوت می باشند و علاوه بر این سیستم عامل های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که می توان با توجه به کاربری ها اشخاص از آنها بهره گرفت.

تفاوت Windows Server نسخه استاندارد با نسخه R2             vs        

سیستم عامل ویندوز دارای نسخه های گوناگون بر اساس سال انتشار آنها و نسخه های ایجاد شده برای کاربری های گوناگون می باشد و علاوه بر این برای سیستم های گوناگون، نسخه 32 بیتی و یا 64 بیتی نیز انتشار می شود در نتیجه روشن است که رایانه ای که برای کاربری شخصی تولید گشته و قرار است در یک محیط خانگی یا اداری نگهداری شود با رایانه که به عنوان سرور تولید می گردد و بدین منظور طراحی گشته است که با نگهداری شدن در یک مرکز داده (دیتاسنتر) و یا اتاق سرور (سرور روم) یا محلی که دارای استاندارد های مناسب برای نگهداری از این سرور است و میزبان خدمات متنوعی خواهد بود، تفاوت بسیار زیادی دارد. به همین جهت، نسخه سیستم عاملی که برای هر یک از این رایانه ها و سرورها ارائه می شود نیز تفاوت دارد. به عنوان نمونه از نسخه های سیستم عامل ویندوز که توسط کمپانی مایکروسافت برای کاربری رایانه های با کاربری سطح عادی تولید گشته است می توان به ویندوز XP، 7، 8 و… اشاره نمود که هر یک دارای نسخه های گوناگون 32 بیتی و 64 بیتی برای کاربری های گوناگون تجاری، مقدماتی، استاندارد، خانگی و… هستند و آن نسخه از سیستم عامل ویندوز که برای سرور ها تعبیه و تولید گشته است ویندوز سرور نام می گیرد که به منظور این نوع کاربری طراحی گشته و دارای ویژگی های مورد نیاز یک مدیر سرور می باشد که البته این نسخه ها نیز برای کاربری های گوناگون ویندوز سرور دیتاسنتر، استاندارد و… تفکیک می شوند.
در انتخاب سیستم عامل ویندوز سرور مورد نیاز شما، با توجه به امکانات، نرم افزار های موجود و… نسخه ویندوز سرور 2008R2 دارای محبوبیت خاصی می باشد. سوالی که در این زمینه مطرح می شود آن است که حال تفاوت نسخه استاندارد ویندوز سرور 2008 با ویندوز سرور 2008R2 در چیست؟ دلیل این تفاوت آن است که نسخه ویندوز سرور 2008 هسته و کرنل مشابه ویندوز ویستا دارد و به عبارت دیگر طراحی این سیستم عامل بر پایه ویندوز ویستا صورت گرفته است و دارای نسخه متناسب برای پلتفرم های 32 بیتی و 64 بیتی می باشد اما ویندوز سرور 2008R2 بر پایه ویندوز 7 64 بیتی طراحی گشته و توسعه داده شده است و در نتیجه تنها از نسخه 64 بیتی پشتیبانی می کند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی های این دو نسخه ویندوز سرور می توانید به صفحه ویژگی های ویندوز سرور 2008 و ویندوز سرور 2008R2 مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
عالی بود
ممنون

سلام ممنون از لطف و رضایت شما