تغییر ip اصلی در کنترل پنل CWP

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم به آموزش چگونگی تغییر Main IP آیپی اصلی سرور با کنترل پنل CentOS Web Panel بپردازیم که به سادگی این کار صورت می گیرد، با ما همراه باشید تا در ادامه به صورت تصویری قدم به قدم این کار را انجام دهیم. همچنین آموزش تغییر نیم سرور را نیز می توانید در مقاله تغییر  نیم سرور در کنترل پنل CentOS Web Panel را مطالعه نمایید.

برای این کار ابتدا نیاز است که آیپی سرور با پورت 2030 را در مرورگر وارد نمایید و یوزرنیم root و پسورد ورود سرور را مطابق تصویر زیر وارد نمایید.

پس از ورود و مشاهده صفحه اصلی از گوشه ی منو سمت چپ از تب CWP setting بخش Edit stting را انتخاب نمایید.

و سپس در صفحه ای که نمایش داده می شود مطابق تصویر زیر آی پی جدید را وارد و سپس save نمایید.

جای دیگری که می بایست آی پی سرور را بررسی نمایید در قسمت DNS هر یک از اکانت ها است که برای بررسی آن نیز کافیست وارد list accout ها شوید و سپس DNS هر اکانت را بررسی نمایید:

مورد دیگری که آی پی سرور در آنجا نیز قابل مشاهده است بخش DNS Functions است که در آنجا نیم سرور های سرور به آی پی مورد نظر می بایست هدایت گردد که این بخش را می توانید مطابق تصویر زیر مشاهده نمایید:

پس از انجام تمام تغییراتی که ذکر شده کافیست که وب سرور یک مرتبه rebuild شود که برای انجام این کار نیز کافیست وارد Webserver Setting شوید و برروی Apache Re-Build کلیک نمایید و سپس برروی start compiler in background کلیک نمایید:

و در نهایت می توانید سرور را یک مرتبه ریبوت نمایید.

جهت شناسایی نیم سرور ها و آیپی سرور نیز می توانید در آنالیزور های آنلاین مانند intodns از بابت ست و شناسایی آن اطمینان حاصل نمایید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها