جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تغییر پسورد سرور لینوکسی از طریق Rescue در دیتاسنتر Hetzner

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

گاها برای برخی از کاربران سرورهای اختصاصی خارج ما که در دیتاسنتر Hetzner قرار دارند پیش آمده است که پسورد سرور خود را فراموش کرده اند و دیگر قادر به دسترسی به سرور نبوده اند. در این مواقع تغییر پسورد کار ساده ای نیست و می بایست مراحلی را طی کنید تا بتوانید مجدد پسورد جدیدی بر روی سرور ست کنید.

در نظر داشته باشید که این مورد فقط مختص سرورهای لینوکسی در دیتاسنتر Hetzner می باشد. در نتیجه برای سیستم عامل های دیگر، راهکارهای دیگر وجود دارد.

در ابتدا شما می بایست از سمت دیتاسنتر درخواست Rescue دهید تا دسترسی برای شما ارسال شود که شما با آن بتوانید به سرور دسترسی محدود داشته باشید. پس از دریافت دسترس می بایست سرور را یکبار Reboot نمایید تا وارد فضای Rescue شوید.

پس از ورود شما می بایست که Drive ها را بررسی نمایید. یکی از Drive ها، دیتای سیستم عامل شما بر روی آن قرار دارد. در نتیجه می توانید با زدن کامند زیر ابتدا Drive مورد نظر را مشاهده نمایید.  با توجه به این که تمامی سرورهای موجود در دیتاسنتر Hetzner دارای Software Raid می باشد. در نتیجه کامند به شکل زیر می باشد:

ls /dev/md*

در ادامه می توانید با کامند زیر اطلاعات دیتای سیستم عامل خود را در فولدر mnt قرار دهید. با توجه به این که اطلاعات ما در Drive  با نام md2 قرار داشت، درنتیجه این Drive را Mount کرده ایم:

mount /dev/md2 /mnt

پس از Mount شدن اطلاعات با استفاده از کامند ls داخل فولدر mnt را مشاهده می کنیم تا ببینیم آیا همه اطلاعات سیستم عامل به درستی منتقل شده است و یا خیر. سپس با کامند زیر می توانید به فولدر mnt دسترسی دهید تا بتواند داخل فایل های سیستم عامل دستورات خود را وارد کند:

chroot-prepare /mnt
chroot /mnt

سپس می توانید با کامند زیر پسورد مورد نظر خود را وارد نمایید:

passwd

Rescue

در ادامه پس از وارد کردن پسورد یکبار سرور را ریبوت می کنیم تا از Rescue خارج شود و مجدد پسورد را تست می کنیم.

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها