جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تغییر نسخه دیتابیس(Mysql)در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم چطور نسخه ی Mysql را در دایرکت ادمین خود تغییر دهید. انجام این کار در موارد اندک و خاص پیش می آید که گاها سایت کاربران با توجه به اینکه با نسخه ی خاصی از mysql سازگار است بنابراین در صورتی که از سمت سرور و کنترل پنل این نسخه وجود نداشته باشد کاربر در نمایش سایت خود و یا قابلیت های دیگری که برای آن نوشته است دچار مشکل خواهد شد.

دیتابیس

در صورتی که جز کاربران SERVER.ir باشید و از خدمات ما استفاده نمایید دچار مشکل نخواهید شد زیرا همواره server.ir از به روزترین خدمات و بالاترین کیفیت استفاده می کند.

اما در صورتی که از دیگر شرکت های میزبانی وب خدمات داشته باشید و کنترل پنل شما دایرکت ادمین باشد و خدمات شما هاست اشتراکی باشد، تغییر نسخه ی دیتابیس در هاست اشتراکی میسر نیست، زیرا برای تغییر نسخه ی دیتابیس  نیاز به وجود دسترسی root به اصل سرور است که در هاست های اشتراکی به دلیل ماهیت اشتراکی آن کاربر دسترسی root به سرور ندارد. (هاست اشتراکی در server.ir با کنترل پنل CPanel ارائه می شود)

اما در صورتی که از خدمات سرور مجازی و یا اختصاصی به همراه دایرکت ادمین استفاده می نمایید  جز آن دسته خاص از کاربران هستید که سایت خود را کد نویسی کرده اید و کد ها و قابلیت های سایت شما تنها با نسخه ی خاصی از mysql سازگاری دارد و می خواهید خود اقدام به تغییر نسخه ی دیتابیس سرور خود نمایید، بنابراین می بایست موارد زیر را انجام دهید :

در ابتدا می بایست از طریق نرم افزار putty و به وسیله ی SSH به سرور ریموت بزنید

سپس دستورات زیر را وارد کنید :

cd /usr/local/directadmin/custombuild
./build set mysql 5.5
./build set mysql_inst mysql
./build set mysql_backup yes
./build update
./build mysql

(به جای 5.5 نیز می توانید نسخه ی Mysql مد نظر را وارد نمایید)

بعد از انجام این موارد تنها کافیست یکبار سرویس Mysql را با دستور زیر ریست نمایید تا تغییرات اعمال شوند.

service mysql(d) restart

حال می توانید صحت عملکرد کد های خود را بررسی نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها