جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

بررسی QoS (قسمت دوم)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم شما را با پارامتر های QOS آشنا کنیم

پارامتر های QOS

Packet loss، Jitter و Latency جزو مواردی هستند که معیار سنجش QOS یا همان Quality of Service میباشند و برای بررسی این که یک شبکه از کیفیت سرویس خوبی برخوردار است یا خیر از سنجش شبکه با این موارد نیز استفاده میکنند که زیر مفهموم هر کدام را بررسی میکنیم:

Packet loss

در مواقعی که بسته دچار مشکل میشود و به مقصد مورد نظر ارسال نمیگردد یا در واقع زمانی که بسته ها به هر دلیلی قبل از رسیدن به مقصد drop میشوند. ممکن است زمانی که بسته drop میشود، اطلاعات درخواستی مجدد ارسال شوند (در صورتی که بسته RTP باشد-قابل اطمینان) که البته در این حالت هم کیفیت خدمات به علت تاخیر زیاد غیرقابل قبول خواهد بود.

Jitter

به عنوان یک تغییر در تاخیر بسته ها است. در ارسال بسته ها در یک شبکه برای عدم تداخل بسته ها در مبدا، بسته ها به صورت یک جریان پیوسته با تاخیر تعیین شده ای در حال مسیر یابی میباشند. در صورتی که این جریان منظم با تاخیر های تعیین شده نباشد و تاخیر ها در این جریان تغییر پیدا کنند Jitter رخ داده است.

Latency

 ممکن است زمان زیادی برای رسیدن هر بسته به مقصد طول بکشد زیرا گاهی بسته ها در صف های طولانی نگه داشته میشوند. در برخی از موارد مانند خدمات voip یا بازی های آنلاین این تاخیر بیش از حد میتواند این برنامه ها را عملا غیر استفاده کند.

با بررسی هر کدام از این موارد در داخل یک شبکه میتوان به میزان کیفیت سرویس آن شبکه پی برد و آن را اندازه گیری کرد یا در صورت نیاز با انجام پیگیری های لازم این مشکلات را برطرف نمود.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها