بررسی و آنالیز سایت و موقعیت رقبا

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

گزارش رقبا Competitors Report

یکی از مواردی که برای ارتقای تجارت خود باید در نظر داشت بررسی و آنالیز موقعیت رقبای خود و میزان ترافیک و بازدید ها و کلمات کلیدی آنها می باشد. یکی از راه کار ها برای  بررسی این مورد استفاده از وب سایت ها ی گزارش دهی رقباompetitors  Report می باشد. در این سایت ها به شما این امکان داده می شود که علاوه بر اینکه رقبای خود را شناسایی نمایید به نکات بسیار جالبی درباره ی آنها نیز بدست آورید. در ابتدا باید به سطح رقبا توجه شود زیرا مرتب سازی رقبا بر اساس این معیار می باشد و نزدیک ترین رقبا را به شما نمایش خواهد داد. سطح رقبا بر اساس کل کلمات کلیدی که رقبا ی شما با آن رنک بالا دارند و درصد کلمات کلیدی که با شما مشترک است محاسبه خواهد شد. پس اگر سایتی با درصد بالایی از رنک کلمات کلیدی باشد و تنها تعداد کمی از آنها با شما مشترک باشد این مورد به عنوان یک نتیجه مطلوب برای شما نخواهد بود. به طور مثال ویکی پدیا و یوتیوب با اینکه با برخی از کلمات کلیدی که شما نیز قرار می دهید رتبه بندی خواهند شد  ولی به عنوان رقیب شما مطرح نمی شوند. پس دامنه هایی را مورد هدف قرار دهید که بیشترین میزان حجم ترافیک را به خود اختصاص می دهند و بیشترین keyword  مشترک را با شما دارند.

competitors-report

گزارش موقعیت ها

همچنین برای تجزیه و تحلیل بیشتر رقیب شما می توانید به گزارش موقعیت از رقیب با وارد کردن دامنه رقیب  که می خواهید جستجو کنید  و کشور و دستگاه مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید.

در بالای گزارش شما اطلاعات آماری را مشاهده خواهید کرد. آمار در سمت چپ، تعداد کلی کلمات کلیدی از پایگاه داده هایی است که دامنه آنها در 100 موقعیت برتر رتبه بندی شده است. همچنین نمودار تغییرات در یک دوره زمانی با کلمات کلیدی و ترافیک مربوطه نیز نمایش داده می شود که امکان حرکت در این بازه ی زمانی بر روی این نمودار وجود خواهد داشت وبا حرکت برروی نمودار یک note در پایین نمودار برای شما نمایش داده می شود همچنین وقتی SEMrushSensor نوسانات بالا در SERP  را تشخیص می دهد و یا آپدیت های دیتابیسی صورت می پذیرد برروی نمودار با آیکون های قرمز بازه ی زمانی را نمایش می دهد.همچنین در سمت راست  SERP Feature ها و گزارشی از آنها را برای  دامنه ی مد نظر نمایش می دهد که در عکس زیر قابل مشاهده است.

semrush

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها