جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

بررسی خطاهای سایت

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

 یکی از مواردی که هر مدیر سایتی می بایست انجام دهد طبق آنچه که در مقاله مربوط به اصول مورد نیاز هر مدیر سایت ذکر گردید، انجام بررسی های دوره ای از تغییرات سایت و منابع مورد استفاده آن می باشد. از جمله این موارد بررسی فایل های اصلی مورد استفاده سایت می باشد. بدینصورت که هر سایتی که مدیر سایت آپلود نموده و در حال استفاده از آن می باشد، چه در مورد وب سایت های دارای سیستم مدیریت محتوای جهانی و چه اسکریپت های اختصاصی و پورتال های اختصاصی، دارای پوشه ها و اسنادی است که برای مدیریت وب سایت و نمایش بخش کاربری وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی خطاهای سایت

از موارد مهم مورد بررسی در زمینه امنیت و پیشگیری از بروز مشکلات هر وبسایتی بررسی این اطلاعات می باشد. بدینصورت که مدیر سایت به صورت مقطعی به این اطلاعات مراجعه کرده و از صحت امنیت و حجم آن ها مطلع می گردد. روشن است از موضوعات مهم آن پیگیری کدنویسی های آن است که این مورد در بخش به روزرسانی وب سایت مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما آنچه که مدنظر است، بررسی سطح دسترسی هر سایت و یا اصطلاحاً Permission پوشه ها و اسناد است که همانطور که می دانید این سطح دسترسی با یک عدد 3 رقمی نمایش داده می شود که هر حالت آن معادل سطح دسترسی خاصی برای کاربر کنترل پنل هاست، سیستم و بازدیدکنندگان می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به سایر مقالات مراجعه نمایید. بررسی این سطح دسترسی به شما مدیران محترم کمک می کند تا از عدم تغییر آن ها و یا به معنای بهتر از عدم وجود راه نفوذ برای هکرها اطمینان حاصل نمایید.

از موارد دیگر در این بررسی فایل ها بررسی فایل مربوط به ذخیره سازی گزارشات (Logs) و خطاهای سیستم می باشد که معمولاً هر سیستم مدیریت محتوایی یک سند برای این موضوع از پیش تعیین کرده است و تمام گزارشات و خطاهای وب سایت در آن ذخیره می شود. بررسی این سند علاوه بر اینکه شما را با تمام خطاهای مربوط به وب سایت و… آشنا و آگاه می سازد، موجب آن می شود که پس از مطالعه این موارد و تهیه یک نسخه پشتیبان از آن در سیستم محلی خودتان آن گزارشات را پاک نموده و بدینوسیله فضای بیشتری برای اکانت هاست خود ایجاد نمایید.

همچنین سایر موارد مفید برای بررسی خطاهای سایت های لینوکس، سی پنل و… نیز در مقاله بعدی نیز بررسی خواهد شد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

1 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
4 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تشکر از وبسایت خوبتون

خطاهای سایت خیلی زیاد هستن. اگر می تونستید این خطاها و نحوه ی حل کردن اونها رو به صورت کامل توضیح بدید خیلی بهتر بود.
به هر حال همین خطاها هم اگر اصلاح نشه ممکن هست که شامل جریمه از طرف گوگل بشه

سلام
بله درست میفرمایید سعی میکنیم در مقالات بعدی موارد دیگه رو هم اعلام کنیم
ممنون از نظر شما
موفق و پیروز باشید