بررسی آنالیزورهای هاست لینوکس

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

ابزارهای گزارش سی پنلدر ادامه سیر متن های مرتبط با اصولی که هر مدیر سایت باید بداند اعلام کردیم که همواره اموری هستند که هر مدیر سایتی باید نسبت به آن ها احاطه داشته باشد و با بررسی های متوالی و دوره ای آنها از بروز هرگونه مشکل و یا Downtime سایت خود (به استثنای مسائل اصلی سرور و میزبانی که مربوط به شرکت میزبان او می باشد) پیشگیری و جلوگیری نماید. در این راستا ابتدا و در نخست از اهمیت نسخه پشتیبان و بک آپ هر وب سایت سخن گفتیم و ابزارها و راه های تهیه نسخه پشتیبان از سایت، هاست و … را بررسی کردیم و در مقاله چگونگی کاهش Downtime و مشکلات قطعی سایت مسائلی کلی را مطرح کردیم و در مقاله بررسی خطاهای سایت دو راه برای این امور را مورد بررسی قرار دادیم که به اختصار شامل کنترل فایل ها و دسترسی های مستقیم هاست از طریق فایل منیجر و اف تی پی و دیگری بررسی لاگ و گزارشات خطاهای وب سایت و یا سیستم مدیریت محتوای سایت شما بود. در این راستا همانطور که یپش از این نیز ذکر گردید هم اکنون بر آنیم تا دو راه دیگر برای وب سایت های تحت میزبانی لینوکس را بررسی کنیم. البته مواردی که ذکر خواهد شد عمومیت دارند و در هر هاست اشتراکی لینوکس، ویندوز، سی پنل، پلسک، وب سایت پنل، دایرکت ادمین، و یا هر مورد مشابهی قابل تعمیم می باشند اما در اینجا به صورت تخصصی به بررسی سایت هایی می پردازیم که دارای هاست لینوکس با کنترل پنل هاستینگ سی پنل می باشند.

همراهان همیشگی SERVER.ir پیش از این درباره انواع کنترل پنل ها، بررسی تمایزات هر یک اطلاعات کاملی کسب نموده اند و همچنین کنترل پنل هاست سی پنل را از ده دیدگاه بررسی کرده ایم. بنابراین، این کنترل پنل برتر و ویژه هاستینگ لینوکس که پیش از این نیز رزومه بسیار خوشی از خویش به جای گذارده است اکنون نیز از دیدگاه تسهیل امور مدیران سایت ابزار های مناسب و مفیدی را در اختیار مدیران سایت می گذارد تا بتوانند به سادگی تغییرات و تفاوت های سایت خود را در طول زمان مورد بررسی قرار دهند.
دو مورد که هم اکنون در نظر داریم به اختصار آنها را بررسی کنیم، آنالیزورهای گزارشات بازدید و … و همچنین دسترسی های بررسی دیتابیس یا پایگاه داده و بهینه سازی، تعمیر و پاکسازی آن ها است.

بررسی آنالیزورهای هاست لینوکس

از مواردی که بسیار مفید و کاربردی محسوب می شود آنالیزورهای Analog Stats و AWStats می باشد که از بخش Home کنترل پنل هاست سی پنل شما قابل بررسی و مشاهده می باشد. کاربردهای نرم افزار تحت وب Analog Stats که پیش از این نیز مفصلاً بررسی شده است اما به هر حال این دو نرم افزار آنالیزور توسط Cpanel به منظور تسهیل وظایف و نظارت های مدیران سایت ارائه شده است. با استفاده از این دو ابزار می توانید دامنه مورد نظر خود در اکانت هاستینگ خود را انتخاب نموده اید و گزارش های مختلف مربوط به آخرین آی پی های مشاهده شده توسط، بیشترین و آخرین صفحات بازدید شده، تعداد بازدیدهای روزانه، ساعتی و…، حجم دیتا و اطلاعات وبسایت خود به تفیک فرمت و نوع فایل های CSS، Java، PNG، JPEG و… بررسی نمایید تا از تغییر فاحش و ناگهانی حجم اطلاعات خود آگاه شوید و یا آی پی های مشکوک و … را بررسی نمایید و سپس بتوانید توسط سایر ابزارهای IPBlocker، فایروال و… سرنخ یافت شده را پیگیری نمایید.

بررسی دیتابیسمورد دیگر که ممکن است در برخی اوقات مفید باشد استفاده از ابزار PHPmyAdmin برای دسترسی کنترل و ترمیم دیتابیس و پایگاه داده وب سایت است که گاهی اوقات حجیم شدن اطلاعات پایگاه داده در یک جدول خاص و استفاده بیش از حد از حجم آن موجب کندی سایت و گاهاً Downtime و یا اصطلاحاً خوابیدن سایت می شود که بررسی منطقی بودن حجم دیتابیس ها و استفاده از ویژگی های Repair، Optimize و Truncate در این ابزار بسیار مفید و مهم می باشد که برای بسیاری از کاربران هاست اشتراکی و یا مدیران سروری که آشنایی با دستورات لینوکس و بهینه سازی سرور ندارند، استفاده از این ویژگی های بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

امیدواریم این بخش از مقالات و متن های SERVER.ir نیز مورد استفاده و تأیید شما بازدیدکنندگان عزیز واقع شود و به جلوگیری از بروز مشکل در وب سایت های شما کمک نماید. با آرزوی موفقیت…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها