جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

برخی از تفاوت‌های دو سیستم عامل Ubuntu و CentOS که باعث می‌شود CentOS برای میزبانی وب مناسب تر باشد

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

کسانی که می‌خواهند برای سرور‌های مجازی یا اختصاصی خود یکی از توزیع‌های لینوکس را انتخاب کنند تعداد زیادی گزینه برای آن‌ها وجود دارد! حتی هرکس با توجه به مهارت‌های لازم می‌تواند توزیع خاص خودش را ایجاد و منتشر نمایید.

با این که تعداد زیادی انتخاب بین توزیع‌های لینوکس وجود دارد، توزیع‌های CentOS و  Ubuntu انتخاب غالب کاربران لینوکسی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم  به بیان برخی از تفاوت‌های این دو سیستم عامل لینوکسی بپردازیم.

Ubuntu

توزیع Ubuntu بر اساس توزیع معتبر Debian است که چرخه به روز رسانی مکرر و سریعی دارد. علاوه بر این رفع مشکلات به صورت منظم و داشتن یک مجموعه قدرتمند که بسته‌ها یا همان Package‌های متفاوت را ارائه می‌دهد از دیگر مزیت‌های این توزیع به شمار می‌رود. مدیران با توجه به این که Ubuntu می‌تواند به سرعت بین توزیع‌های مختلف سوییچ کند از آن استفاده می‌کنند تا بهترین توزیع را برای خود پیدا کنند!

CentOS

CentOS بر اساس Red Hat Enterprise است و در شرکت‌های IT بیشترین توزیعی است که از آن استفاده می‌شود. به علت شباهت آن به RHEL کار با CentOS به این معنی است که شما در حال کار با یک توزیع فوق العاده گسترده و غالب هستید. همچنین CentOS بسیار پایدار است البته یکی از بزگترین موارد‌ای که باعث قوی شدن آن می‌باشد پشتیبانی رسمی Red Hat از CentOS است.

یکی از عواملی که باعث می‌شود مشتریان وب CentOS را انتخاب کنند سازگاری کنترل پنل‌ها با آن است! در صنعت میزبانی وب CentOS بیشتر استفاده می‌شود و بیشتر کنترل پنل‌ها علی الخصوص cPanel بر روی CentOS  و RHEL تمرکز می‌کنند. اگر قصد دارید در خدمات میزبانی وب از یکی از توزیع‌های لینوکس استفاده نمایید بهترین چیز CentOS می‌باشد.

نسخه های پشتیبانی طولانی CentOS از دیگر مزیت های آن است! CentOS برای اولین بار در سال 2010  منتشر شد و تا به حال جز پنج مورد جزئی منتشر شده تا 2020 پشتیبانی خواهدشد. در صورتی که نسخه های پشتیبانی Ubuntu هر دوسال یکبار منتشر میشود و پنج سال پشتیبانی دارد. لذا اگر یک چرخه پشتیبانی طولانی را با ارزش بشمارید CentOS یک انتخاب عالی است!

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها