جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

برای حفظ امنیت(security) چه اقداماتی انجام دهیم؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

امروزه بسیاری از مردم بیشتر وقت خود را در محیط مجازی می گذرانند و گاها اطلاعاتی بسیار حساس و حیاتی را در محیط مجازی منتقل می نمایند لذا راه های زیادی برای سوء استفاده از این داده ها وجود دارد که در اکثر مواقع با انجام اموری ساده و باید ها و نباید های پیش پا افتاده می توانید از بسیاری از این نفوذ ها جلوگیری کنید که در این مقاله قصد داریم به 5 مورد از آن ها اشاره کنیم.

از رمز های عبور پیچیده استفاده کنید و آن ها را مرتبا تغییر دهید

پسوردی که برای اکانت های خود در نظر می گیرید بهتر از بیش از ۱۰ کاراکتر و شامل اعداد، علائم، حروف بزرگ و کوچک باشد تا هک کردن آن به سادگی قابل انجام نباشد. برای ایجاد یک رمز عبور قوی می توانید از سایت هایی مانند passwordsgenerator.net استفاده کنید همچنین پسورد های خود را هرچندوقت یکبار تغییر دهید.

security

از اطلاعات شخصی خود برای پسورد ها استفاده نکنید

یکی از راه های نفوذ به سیستم و حدس پسورد ها، وجود اطلاعات شخصی شما در پسورد در نظر گرفته شده است. پس سعی کنید از اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، مکان و سایر  دیتاهای اینچنینی استفاده نکنید.

از احراز هویت چند عاملی(multi-factor) استفاده کنید

سعی کنید از سیستم های احراز هویت هایچند مرحله ای مانند تایید هایی از طریق ایمیل، پیام کوتاه، اثر انگشت و … استفاده کنید که این مورد در برخی از پلتفرم ها احراز هویت 2FA و MFA به راحتی قابل انجام است، بنابراین می توانید لایه محافظ دیگری به حساب های آنلاین خود اضافه کنید.

security

از نصب آنتی ویروس ها از منابع ناشناخته جدا پرهیز کنید

اگرچه استفاده از آنتی ویروس ها در سیستم شما می تواند به افزایش امنیت(security) کمک کرده و با بدافزار ها مقابله کند اما در صورتی که از منابع غیر معتبر و شخص ثالث دانلود و نصب شود می تواند راهی برای نفوذ به سیستم شما فراهم کند پس به این نکته توجه کرده و همیشه نرم افزار ضد ویروس محبوب و آزمایش شده را نصب کنید و از وب سایت های معتبر در این باره بهره ببرید همچنین هرگز به تبلیغاتی که به صورت  pop-up به شما می گویند رایانه شما به ویروس آلوده است اعتماد نکنید چراکه با کلیک بر روی آن دکمه پر زرق و برق امنیت سستم شما شدیدا در خطر می افتد.

فایل ها و پیوست های ارسال شده از منابع ناشناس را نادیده بگیرید

در اکثر مواقع ارسال فایل های مخرب، بد افزار ها، درخواست اطلاعات در وب سایت های جعلی و یا به صورت کلی مشکلات فیشینگ از سمت ارسال آن ها در فایل های ناشناخته و یا پیوستی در ایمیل و … ارسال می شود که با دانلود و دریافت آن ها نفود به سیستم شکل می گیرد.

در مقاله های آینده با ما همراه باشید…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها