بد افزار Spyware چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله قصد داریم در خصوص بد افزار دیگری  به نام Spyware صحبت کنیم. بد افزار Spyware چیست؟

Spyware

Spyware بد افزاری می باشد که بدون این که کاربر از وجود آن اطلاع داشته باشد، بر روی تمامی فعالیت های یوزر نظارت دارد. این بد افزار می توانید بر روی اعمالی همچون مانیتورینگ و برداشت اطلاعات از جمله اطلاعات لاگین و یا مالی یوزر دسترسی داشته باشد. از دیگر رفتارهای غیر معمول این بد افزار، دخالت در رفتارهای مرورگر و شبکه اینترنت می باشد. با تغییر تنظیمات آن ها، باعث ایجاد اخلال در روند اجرایی می گردد. قطعا امکان دسترسی به چنین مواردی می تواند ضمینه سوء استفاده از دیتای کاربر را فراهم می کند. جاسوس و یا ردیاب لقبی ست که برای این بدافزار گذاشته شده است. در برخی از شرکت ها نیز مدیران برای دسترسی به سیستم کارمندان خود از این نرم افزار استفاده می کنند تا در ساعات کاری از فعالیت آنها با خبر شوند. قطعا این سبک از جاسوسی برای کارمندان خوشایند نخواهد بود.

از جمله مواردی که امروزه در دنیای فناوری بسیار شایع می باشد ، نرم افزارهای جاسوسی می باشد که بر روی تلفن های هوشمند نصب می شوند. این نرم افزارها به راحتی به حریم خصوصی کاربر نفوذ می کنند و با دسترسی به دوربین تلفن همراه و یا لوکیشن گوشی به راحتی تمامی اطلاعات را در دست می گیرد. از جمله مواردی که در آن یوزر می تواند خطر حمله را تشخیص، مصرف بالای منابع، استفاده ی بیش از اندازه از باتری گوشی و پایین آمدن قدرت پردازش گر گوشی تلفن همراه می باشد. برای بسیاری از یوزرهای تلفن همراه، اینگونه جاسوسی و ردیابی ها خوشایند نمی باشد و برای جلوگیری از این اتفاق تمامی راهکارهای موجود را به کار می گیرند.

Spyware

چگونه از Spyware جلوگیری  کنیم؟

  • استفاده از آنتی ویروس ها
  • در زمان های وبگردی از دستگاه خود در برابر سایت های مخرب مراقبت کنیم
  • در زمان مشاهده Pop up ها دقت لازم را انجام دهیم و بدون آگاهی وارد آنها نشویم
  • به روز رسانی سیستم عامل
  • استفاده از فایروال

امیدواریم این مقاله نیز برای شما کاربران عزیز مفید بوده باشد. از دیگر مقالات مرتبط با امنیت نیز می توانید Randsomware ، Adware، Bot ، Bug و Rootkit  مطالعه و ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها