جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

ایمن سازی سرور مجازی (VPS)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

امروزه سرور های مجازی کاربرد های بسیاری دارند و کاربران زیادی از مزایای آن بهره می برند. VPS مخفف ( Virtual Private Server ) یا سرور مجازی یک ماشین مجازی است که توسط خدمات میزبانی اینترنت ارائه می گردد. از جهات گوناگونی سرور مجازی(VPS) را می توان عملاً معادل سرور اختصاصی و فیزیکی دانست با این تفاوت که این نوع سرور ها بسیار ساده تر ایجاد و تنظیم می گردند. سرور های مجازی قیمت های بسیار ارزانتری از سرورهای اختصاصی معادل خود را دارند اما در سرور مجازی، سخت افزار فیزیکی سرور مرجع به کمک مجازی ساز ها با سایر VPS و سرورهای مجازی تقسیم می گردد. اما با توجه به کارایی بالای این ماشین های مجازی، برقراری امنیت و ایمن سازی آنها در برابر انواع نفوذ ها نیز موضوعی با اهمیت است که در زیر به چند مورد از آنها می پردازیم:

پورت ها سرویس های خود را تغییر دهید

سرویس هایی مانند SSH , RDP , SQL و … از پورت هایی برای ورود استفاده می کنند که تغییر آن ها از حالت دیفالت و متفاوت بودن آن ها می تواند راه مناسبی برای جلوگیری از نفوذ به سرور(VPS) شما باشد. برای بررسی این مورد در سرور های مجازی ویندوز می توانید از مقاله تغییر پورت RDP و در سرور های مجازی لینوکسی از مقاله تغییر پورت SSH استفاده کنید.

آنتی ویروس مناسب نصب کنید

با نصب یک آنتی ویروس مناسب با سرور(VPS) خود می توانید سرور و سایت خود را از حملات بد افزار های مختلف مانند انواع attack ها، ویروس های امنیتی و … در امان نگه دارید.

(VPS)

از یک پسورد قوی استفاده کنید

پسوردی که برای ورود به سرور VPS استفاده می کنید بهتر از بیش از 10 کاراکتر و شامل اعداد، علائم، حروف بزرگ و کوچک باشد تا هک کردن آن به سادگی قابل انجام نباشد. برای ایجاد یک رمز عبور قوی می توانید از سایت هایی مانند passwordsgenerator.net استفاده کنید. همچنین برای تغییر پسورد سرور مجازی لینوکسی از کامند passwd در محیط root سرور  و در سرور مجازی ویندوزی مانند تغییر پسورد ویندوز عادی استفاده کنید.

فایروال را برای سرور خود فعال کنید

مطمئن شوید سرویس فایروال در سرور شما فعال است تا با کمک آن بتوانید پورت ها، تنظیمات و آیپی های مورد نظر خود را در آن allow کنید.

از سیستم عامل ها و نرم افزار های به روز استفاده کنید

استفاده از نرم افزار های متعدد و متفاوت و همینطور سیستم عامل هایی با نسخه های قدیمی، همواره راهی برای نفوذ به سرور شماست اما می توانید با بروز رسانی و حذف نرم افزار هایی که مورد نیاز نیستند، این راه ها را مسدود کرده و به ایمن سازی سرور خود کمک کنید.

VPS

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها