ایجاد یوزر جدید در کنترل پنل Webmin

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقالات گذشته در خصوص نحوه نصب کنترل پنل webmin صحبت کرده ایم و اطلاعاتی را در خصوص این کنترل پنل رایگان با شما عزیزان به اشتراک گذاشته ایم. در این مقاله در خصوص نحوه ایجاد یوزر جدید در این کنترل پنل صحبت خواهیم کرد.

این کنترل پنل نیز همانند بقیه کنترل پنل هایی همچون سی پنل، دایرکت ادمین و CWP هم یک دسترسی اصلی یا همان روت دارند و یک دسترسی محدودتر که با ایجاد اکانت های داخل روت قابل دسترسی می باشد و آن را به کاربران خود ارائه می دهند. در Webmin دو بخش وجود دارد، یک بخش آن Virtualmin می باشد که قابلیت ایجاد VM ها را فراهم می کند و بخش دیگر آن webmin می باشد که شما در آنجا می توانید یوزرهای خود را بسازید و دسترسی های مورد نظر خود را نیز به آنها ارائه دهید.

ابتدا وارد روت Webmin شوید و در آنجا وارد tab اصلی Webmin شوید. پس از ورود به این بخش می بایست Drop down اصلی Webmin را باز نمایید و در آنجا Webmin users را انتخاب کنید:

Webmin

در وب مین شما می توانید گروهی را ایجاد کنید که تمامی اکانت های شما دسترسی ها و تنظیمات این گروه را داشته باشند. برای ایجاد گروه نیز می توانید از تصویر زیر استفاده نمایید:

webmin

پس از انتخاب نام می توانید بر روی گزینه Create کلیک نمایید تا گروه مورد نظر ایجاد شود:

webmin

پس از انجام این مورد حال می توانید که یوزر خود را ایجاد نمایید. برای ایجاد یوزر در همان بخش Webmin users در قسمت بالای آن بر روی Create new user کلیک کنید:

webmin

در بخش اول می توانید نام یوز خود را ایجاد نمایید و گروه آن را نیز تایید و پسوردی برای آن انتخاب کنید. بقیه بخش ها می تواند دسترسی های مورد نظر را به یوزر شما اعمال کند:

webmin

یکی از بخش های مهم Available Webmin Module می باشد که در اینجا برای این که اکانت ما دسترسی های کافی برای یک هاست را داشته باشد، لازم است این موارد را برای اکانت فعال کنید. پس بر روی Select all کلیک می کنیم:

webmin

در نهایت نیز مجدد بر روی گزینه Create کلیک نمایید تا یوزر شما ایجاد گردد:

webmin

برای مشاهده هاست و لاگین به داخل آن نیز می توانید از بخش Webmin users یوزر مورد نظر را انتخاب نمایید و بر روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید، سپس بر روی Switch to user کلیک نمایید تا وارد پنل یوزر شوید:

webmin

پنل زیر قسمتی از داشبورد هاست جدید می باشد:

webmin

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها