جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

انواع زبان های Script

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در ادامه مطلب اسکریپت چیست، در این مقاله می خواهیم به تعدادی از زبان های اسکریپت نویسی اشاره کنیم.

انواع زبان های Script

AppleScript

زبان Script نویسی AppleScript به صورت یک ربات در برنامه نویسی عمل می کند، به گونه ای که نرم افزار پس از نوشته شدن ابتدایی می توانند به صورت خودکار مدیریت و پردازش اطلاعات مولتی مدیا را به عهده گیرند که شامل ویدیو ها و متن و اطلاعات تحت وب می باشد.

Bash

این مورد و موارد تعدادی از موارد ذکر شده در زیر، در صورتی که به یاد داشته باشید در بخش انواع Shell به آن ها اشاره شده بود. همانطور که در مقاله Shellچیست در دانشنامه Sever.ir گفتیم، Shell یک محیط کد نویسی می باشد که دستورات در آن به کامپیوتر انتقال داده می شود، که در واقع آن دستورات همان Script ها می باشند که در اصل منظور از انواع مختلف Shell زبان های Script ی می باشد که در محیط Shell استفاده می شوند.

که از این موارد می توان به مورد های زیر اشاره کرد.

(Bash (Bourne Again Shell

(Bourne shell (Bsh

C shell

Korn shell

و…

که در مقاله انواع Shell به آن ها اشاره شد.

و اما باقی زبان های Script نویسی:

JavaScript

JavaScript

یک زبان Script نویسی توسعه داده شده توسط Netscape  می باشد که در موارد عمومی و امکانات مشابه با Visual Basic ساخته ی Microsoft و Perl می باشد.

Perl

یک زبان برنامه نویسی Script ی می باشد که کد و Syntax آن مشابه با زبان C بوده و این امکان را دارد که در موقع اجرا یک بار به زبان C کامپایل شده و سپس اجرا شود.

PHP

PHP

یک زبان برنامه نویسی تحت وب می باشد که به صورت Script بوده و بیشتر در سرور ها و منابع تحت Linux کاربرد دارد و استفاده می شود.

Python

Python

معمولا برای توسعه و افزایش قابلیت های برنامه های Script ی استفاده می شود و استفاده از آن آسان بوده و نیاز به تمرین نسبتا کمتری برای یادگیری و استفاده دارد.

Ruby

این زبان به گونه ای ساده و مشابه دیگر Syntax ها طراحی شده است، که کد های آن برای هر فردی که با کد نویسی هر زبان مدرن برنامه نویسی آشنا باشد قابل خواندن و قابل درک باشد.

در مقالات ادامه این مقاله به صورت ویژه به اطلاعات و قابلیت های برخی از این زبان ها مانند   JavaScript و PHP و … خواهیم پرداخت.

با دانشنامه Server.ir همراه باشید…

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها