جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

اتصال به سرور ویندوزی با Remote Desktop

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

نرم افزار Remote Desktop Connection نرم افزاری است به منظور برقراری ارتباط بین یک رایانه با سیستم عامل ویندوز و رایانه دیگری با سیستم عامل ویندوز که در یک شبکه هستند و یا هر دو رایانه به اینترنت متصل باشند. به طور مثال شما با قعال کردن قابلیت Remote در رایانه خود در محل کار، به صرف روشن بودن رایانه کاری و اتصال آن به شبکه اینترنت چهانی می توانید در خانه خود بمانید و با استفاده از آی پی اختصاصی و ثابتی که برای آن تعبیه نموده اید، به تمام فایل ها و اطلاعات خود در رایانه کاری خود دسترسی داشته و اقدام به مدیریت و انجام فعالیت در آن سیستم نمایید.

به منظور برقراری ارتباط با یک کامپیوتر علاوه بر نیاز به یک آی پی معین، باید سیستم مقصد روشن بوده، به اینترنت متصل و قابلیت Remote در آن فعال شده باشد. و علاوه بر این شما اجازه دسترسی به این سرور را داشته باشید. بدین منظور شما باید به عنوان کاربران رایانه مقصد در آن سیستم تعریف شده باشید و دیوار آتش یا Firewall سیستم مقصد اجازه دسترسی شما به آن سیستم را بدهد. و اگر نام کاربری شما در این رایانه بدون رمز عبور تعریف شده است، برای امکان دسترسی به رایانه از طریق Remote لزوماً باید برای نام کاربری خود یک رمز عبور تعریف نمایید.

پس از این، برای برقراری ارتباط کافی است در Start سیستم عامل ویندوز رایانه خود نرم افزار Remote Desktop Connecction را جستجو نموده و در نرم افزار اجرا شده، در فیلد مربوط به نشانی رایانه،  آی پی مقصد را وارد نمایید. توجه داشته باشید که اگر سرور شما دارای پورت می باشد، نیاز است، انتهای آی پی، پورت را وارد کنید. برای مثال اگر آی پی سرور شما 1.1.1.1 است و پورت سرور نیز، 1779 می باشد، نیاز است در بخش computer آی پی را به صورت 1.1.1.1:1779 وارد کنید.

RDP

سپس روی connect کلیک کنید. پس از آن از شما یوزرنیم و پسورد دریافت می کند. یوزرنیم سرورهای ویندوزی، administrator می باشد.

اگر در ارتباط با remote با خطایی مواجه شدید، پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه کنید:

“حل مشکل عدم دسترسی به Remote Desktop Connection در ویندوز”

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشکلات احتمالی در برقراری ارتباط، امکانات این نرم افزار، راه های جایگزین و… می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه نموده و یا با کارشناسان ایده پردازان در تماس باشید…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 2 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها