آموزش نحوه ریستور دیتابیس در سی پنل

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

بارها ممکن است برای شما اینمورد رخ داده باشد که در هاست نیاز به بازگردانی یک دیتابیس داشته باشید و مایل نیستید که کل اطلاعات هاست را بازگردانی کنید. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه در هاست سی پنل cpanel تنها دیتابیس  .sql را بازگردانی کنیم. خب برای این کار چند روش وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، لطفا در ادامه همراه ما باشید.

راه های ریستور بکآپ دیتایبس در سی پنل:

  • 1.ریستور بکآپ دیتابیس از طریق گزینه Backup در سی پنل
  • 2.ریستور بکآپ دیتابیس از طریق phpMyAdmin
  • 3.ریستور بکآپ دیتابیس ازطریق دسترسی root

ریستور بکآپ دیتابیس از طریق گزینه Backup در سی پنل

برای بازگردانی بکآپ از نوع .sql در کنترل پنل سی پنل نیاز است که ابتدا  از طریق اطلاعات هاست اشتراکی وارد سی پنل شوید. سپس گزینه Backup در سی پنل را انتخاب بفرمایید. در این بخش مطابق تصویر در پیوست می توانید مشاهده بفرمایید که بخش های مختلفی وجود دارد و شما می توانید در این بخش بکآپ کلی از هاست تهیه بفرمایید و یا به صورت مجزا دیتابیس خود را ریستور نمایید.

database-cpanel

خب برای ریستور یک دیتابیس خاص نیاز است که در بخش Restore a MySQL Database Backup برروی گزینه choose file کلیک نمایید و سپس فایل بکآپ خود را از انتخاب نمایید و برروی گزینه آپلود کلیک نمایید.

restore-backup-cpanel

ریستور بکآپ دیتابیس از طریق phpMyAdmin

برای ریستور بکآپ از طریق phpMyAdmin لازم است ابتدا وارد phpMyAdmin شوید و سپس دیتابیس مد نظر را انتخاب بفرمایید. سپس وارد تب import شوید و با انتخاب گزینه choose file دیتابیبس خود را انتخاب بفرمایید و سپس برروی گزینه Go کلیک نمایید.

restore-backup-database

ریستور بکآپ از طریق دسترسی root

خب این طریقه ریستور بکآپ برای زمانی کاربرد دارد که شما دسترسی روت به سرور را داشته باشید و تنها کافی است که نام  دیتابیس را به درستی در این کد وارد نمایید.

mysql -p -u username database_name < file.sql

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها