جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

آموزش نحوه ثبت سفارش انتقال دامنه

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله به آموزش نحوه ثبت سفارش انتقال دامنه ددر مجموعه server.ir می پردازیم.

مطابق تصویر زیر ابتدا وارد ناحیه کاربری خود شوید و سپس از سمت راست، وارد مسیر زیر شوید:

دامنه >> انتقال دامنه

Transfer domain

 

سپس در صفحه ی جدید، نام دامنه و کد انتقال را وارد نمایید:

 

Transfer

در خصوص کد انتقال به نکات زیر توجه داشته باشید:

برای انتقال دامنه های بین المللی چه در صورت انتقال مالک و چه در صورت انتقال هندلر یا ثبت کننده دامنه می بایست کد انتقال دامنه از مرکز ثبت قبلی دریافت و در مراحل سفارش وارد شود.

همچنین نیاز است قفل انتقال نیز در مرکز ثبت قبلی غیرفعال باشد.

برای دامنه های ir یا ملی؛

در صورتیکه انتقال از نوع تغییر شرکت باشد (برای مثال انتقال از مرکز ثبت دیگری به Server.ir باشد) و در این پروسه مالک دامنه تغییر نکند، تنها کافیست در بخش کد انتقال، عبارت server.ir یا tamdid وارد شود.

در صورتیکه انتقال از نوع تغییر مالک باشد، نیاز است رمز انتقال را از ناحیه کاربری خود در ایرنیک میتوانید دریافت کنید و در فیلد رمز انتقال وارد نمایید.

برای دامنه های ملی نیز نیاز است وضعیت قفل دامنه غیر فعال باشد.

لازم به ذکر است که برای تمام دامنه های ملی برای انتقال نیاز است موارد زیر نیز در ایرنیک انجام شود:

لطفاً بدین منظور ابتدا به حساب کاربری خود در سایت NIC.ir رفته و در بخش دامنه های من، دامنه مذکور را انتخاب بفرمایید، سپس در گزینه‌های مربوط به این دامنه بر روی گزینه (مدیریت رابط های دامنه) کلیک نموده و در آخرین بخش صفحه جدید نماینده دامنه خود را بر روی شناسه ta5203-irnic تعریف نمایید و پس از تیک زدن گزینه پذیرش قوانین ایرنیک در پایین آن صفحه، بر روی گزینه اعمال کلیک کنید. سپس از همین طریق اعلام فرمایید تا دامنه شما به نمایندگی ما منتقل و از سمت تیم پشتیبانی تمدید گردد.

همچنین علاوه بر مورد فوق به منظور سایر امور آتی می توانید در بخش مدیریت رابط‌‌های مجاز (در سومین منوی داخل ناحیه کاربری در سایت NIC این گزینه در زیرمنوی (شناسه) و با نام (مدیریت رابط‌های مجاز) موجود می باشد)، تنظیمات رابط مالی و نماینده حساب ایرنیک خود را بر روی (خودم و نمایندگان) تنظیم نمایید تا با آسودگی خاطر تنظیمات مربوط به امور مالی و تمدید دامنه های جدید و… را نیز از سمت Server.ir انجام دهید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها