آموزش تنظیم رکوردهای DNS دامنه

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

همانطور که در مقاله های گذشته در خصوص نیم سرورها صحبت کرده ایم، در ایم مقاله قصد داریم نحوه تنظیم نیم سرورها در سامانه Server.ir را به شما آموزش دهیم.

در صورتی که برای اتصال دامنه به یک سرور از  نیم سرور های اختصاصی استفاده کرده باشید  و این نیم سرور ها از قبل ایجاد شده باشند . برای تغییر و تنظیم مجدد آنها می توانید از بخش مدیریت رکوردهای DNS در پنل مدیریت دامنه مورد نظر برای این مورد اقدام نمایید. کاربرد آن زمانی می باشد که شما نیم سرورهای خود را ایجاد کرده اید و نیم سرورها نیز آماده اتصال است. حال زمان آن فرا رسیده تا نیم سرورها را به آیپی متصل کنید. در این روش مانند تصویر زیر ابتدا وارد بخش دامنه و دامنه های من می شوید:

DNS

سپس وارد بخش مدیریت دامنه شوید:

DNS

زمانی که وارد مدیریت دامنه می شوید با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه می شوید. حال می بایست در بخش های بالا بر روی NameServer کلیک کنید:

DNS

در این بخش به شما 4 مورد نیم سرورکه امکان ست شدن بر روی دامنه دارد را نمایش می دهد. شما می بایست 2 نیم سروری که ایجاد کرده اید را بر روی دامنه تنظیم کنید. در نتیجه نیم سرور اولی که با ns1 در تصویر نمایش داده شده است و نیم سرور دوم که با ns2 در تصویر نمایش داده شده است را در باکس های مشخص شده وارد کنید:

DNS

سپس بر روی گزینه ذخیره تغییرات بزنید تا تغییرات درخواستی شما اعمال گردد. این نوع تغییر نیم سرورها هم برای دامنه های ملی و هم بین المللی قابل استفاده می باشد.

 امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید. لطفا نظرات خود را در خصوص این مقالات با ما به اشتراک بگذارید و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها