جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

آشنایی با دنیای Cloud ! (قسمت پنجم – IaaS)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در مقاله قبل به صحبت درباره PaaS پرداخته شد و در این مقاله قصد داریم شما را با IaaS آشنا کنیم که یکی دیگر از سرویس‌های هیجان انگیز Cloud است و شرکت‌های بزرگی مانند AWS یا همان Amazon Web Service بر روی این سرویس‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

IaaS

IaaS یا Infrastructure as a Service که به “زیرساخت به عنوان یک سرویس” ترجمه می‌شود، خدمات زیرساخت به شما ارائه می‌دهد. قبل از به وجود آمادن IaaS زیرساخت‌های یک شرکت به طور سنتی در همان محل ایجاد می‌شد یعنی سرور‌ها، ذخیره ساز‌ها یا همان Storage‌ها ، سخت افزار و مجازی ساز‌ها در خود شرکت بودند (البته این روش امروزه نیز در بسیاری از شرکت‌ها استفاده می‌شود) اما چرا باید از IaaS استفاده کرد؟

هرچه سازمان یا شرکت شما رشد می‌کند نیاز به زیرساخت IT گران‌تر و پیچیده‌تر  بیشتر می‌شود! که IaaS این امکان را به شما می‌دهد تا از دغدغه‌هایی از این قبیل دور باشید. علاوه بر این IaaS به شما این امکان را می‌دهد تا در سازمان خودتان تنها در راستای اهداف بخصوص سازمان فعالیت‌ها را انجام دهید و به دغدغه‌های فناوری اطلاعات کمتر بپردازید و علاوه بر این IaaS هزینه‌های اضافه سازمان شما را کاهش می‌دهد! (در کل فلسفه Cloud همین است! کاهش هزینه و دغدغه‌های اضافی برای سخت افزار)

البته این کار علاوه بر کاهش هزینه‌ها و درگیری‌های اضافه باعث افزایش امنیت اطلاعات نیز خواهد بود! از آنجایی که اطلاعات یا همان Dataها ستون فقرات سازمان شما هستند نمی‌توان امنیت اطلاعات را نادیده گرفت. سرویس دهندگان IaaS محیط‌های مناسبی که برای سخت افزار‌ها تهیه می‌کنند که هم از لحاظ فیزیکی این امنیت را برقرار می‌شود و هم چون در بستر Cloud موارد امنیتی و سخت افزار‌های مورد نیاز، برای برقراری امنیت، توسط متخصصین خبره ایجاد شده است، از این نظر نیز امنیت اطلاعات شما بیشتر خواهد بود. در محیط‌های شرکتی یا سازمانی هزینه‌هایی که باید برای برقراری امنیت پرداخت، بسیار بالاست و علاوه بر این بسیاری از شرکت‌ها برای نپرداختن این هزینه‌ها ریسک‌های بالایی را متحمل می‌شوند! با وجود این زیرساخت یک پارچه و قدرتمند در IaaS که برای شما امکان طراحی زیرساخت مورد نیازتان را فراهم می‌کند از این قبیل مشکل‌ها و دغدغه‌ها نیز آسوده خاطر خواهید شد.

همانطور که در مقاله قبل اشاره شد AWS یا همان Amazon Web Service خدمات زیرساخت تحت Cloud یا IaaS ارائه می‌دهد که یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در این حوزه است علاوه بر این Microsoft Azure، IBM SmartCloud Enterprise و Google Compute Engine  نیز در حال خدمات رسانی بر روی این سرویس می‌باشند.

در مقاله بعد به یک مقایسه کلی بین SaaS، PaaS و IaaS می‌پردازیم.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها