جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

آشنایی با دنیای Cloud ! (قسمت دوم)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در مقاله قبل درباره آشنایی با Cloud به این پرداخته شد که چگونه متفکرین حوزه تکنولوژی و کامپیوتر به فکر خلق مفهومی فراتر از سرور اختصاصی افتادند و مشکلات سرور‌هایی که وجود داشت چه بود که نیاز به آن به وجود آمد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که اسم Cloud از کجا آمده است و Cloud computing چیست؟!

Cloud computing یا پردازش ابری هیچ ارتباطی با آب و هوا، طوفان یا هواشناسی ندارد! پس این نام از کجا آمده است؟ چرا از کلمه ابر برای آن استفاده شده؟ برای پیدا کردن جواب این سوال که ابر یا همان Cloud چگونه وارد دنیای تکنولوژی شد، باید نگاهی به روز‌های اولیه طراحی شبکه توسط مهندسین شبکه بیاندازیم!

Cloud چگونه وارد دنیای تکنولوژی شد؟

نقش مهندس شبکه طراحی یک شبکه است که به درستی کار کند. برای این کار، زمان شخص، مختص به این خواهد بود که بررسی کند چه دستگاه‌هایی (Device‌هایی) در شبکه هستند و چطور به یکدیگر متصل شده‌اند تا آن‌ها را مدیریت و کنترل نماید. اما شبکه‌ها به شبکه‌های دیگر یا اینترنت هم متصل بودند. هنگامی که مهندسین شبکه، شبکه خود را بطور شماتیک طراحی می‌کردند برای نشان دادن این اتصال به عنوان بخشی از طراحی، سعی نکردند این شبکه‌ها را توصیف کنند! به این دلیل که بررسی‌های زیادی نسبت به این شبکه ناشناخته باید انجام می‌شد که این کار هم پیچیده بود هم زمان زیادی میبرد و اصلا نیازی به این کار نبود! پس، این شبکه‌ها را با منحنی‌های بسته نشان دادند که رفته رفته تبدیل به شکل ابر یا همان Cloud شد و بیانگر چیزی بود که جزئییات آن ناشناخته است! به این صورت شکل ابر یا همان Cloud به دنیای تکنولوژی راه پیدا کرد!

درواقع Cloud استعاره‌ای از اینترنت شد و برای معرفی Cloud computing از عبارت “استفاده از داده ها از راه دور” استفاده گردید. اما اکنون اگر بخواهیم توضیح کامل و جامعی درباره این سوال که “Cloud computing چیست؟” بدهیم باید گفت Cloud یک بستر برای سرویس دهی است! اما این که تنها بگوییم Cloud بستر سرویس دهی است یک دسته بندی کلی خواهد بود. پس بخاطر وجود سرویس‌های مختلف، سرویس‌های Cloud به سه دسته بندی مهم تفکیک داده شده اند تا بتوان آن‌ها را راحت تر بررسی نمود:

انواع سرویس‌های Cloud

  1. SaaS
  2. PaaS
  3. IaaS

 

 

در ادامه به بررسی هر کدام از این سرویس‌ها خواهیم پرداخت.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود. مقاله ها خیلی جذاب و زیبا شدن.
اومدم 5 دقیقه مقاله بخونم حدودا 40 50 دقیقه است دارم مقاله های سایت رو می خونم و انصافا احساس می کنم مطالب علمی جالب و جدیدی یاد گرفتم