نصب CloudLinux بر روی DirectAdmin

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

CloudLinux یک سسیستم عامل مخصوص وب هاستینگ می باشد که امور بسیاری از جمله کنترل کردن میزان مصرف هر سایت و امنیت و مواردی از جمله تغییر نسخه های PHP و… را به کمک افزونه های خود انجام می دهد. برای آشنایی بیشتر با آن  می توانید مقاله ی مرتبط به CloudLinux را مطالعه نمایید. اما در این مقاله به آموزش نصب این سیستم عامل بر روی Directadmin می پردازیم.

CloudLinux در واقع نیاز به خرید و تهیه ی لایسنس خواهد داشت، که خرید و راه اندازی آن از سمت Server.ir ممکن می باشد، اما برای بررسی قابلیت ها و کارایی آن می توان نسخه ی Trial آن را برای یک ماه استفاده نمود. در نتیجه در ادامه نحوه ی نصب نسخه ی Trial آن آموزش داده می شود.

نصب CloudLinux بر روی DirectAdmin

برای در یافت نسخه ی Trial ابتدا می بایست در سایت CloudLinux به آدرس https://cln.cloudlinux.com/clweb/registration/customer.xhtml ثبت نام نمایید که لزومی به دقیق بودن اطلاعات وارد شده نیست. پس از انجام این مرحله یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد که می بایست روی لینک آن کلیک نمایید تا حساب کاربری شما فعال گردد.

سپس وارد حساب کاربری خود شوید و از سمت راست روی گزینه ی Try CloudLinux for 30 Days کلیک نمایید. در صفحه ی کاربری شما یک کد نمایش داده خواهد شد که در واقع Activation Code آن می باشد که در مراحل نصب از آن استفاده خواهد شد و تا 30 روز اعتبار خواهد داشت.

حال از طریق SSH به سرور خود متصل شوید و دستورات زیر را به ترتیب اجرا نمایید تا نصب انجام گردد.

ابتدا با کد زیر فایل نصب دانلود خواهد شد.

wget http://repo.cloudlinux.com/cloudlinux/sources/cln/centos2cl

سپس می بایست کد زیر را وارد نمایید که به جای <Activation Key> کد دریافت شده را وارد می نمایید.

<sh centos2cl -k <activation_key

سپس لازم است تا یک مرتبه سرور Reboot  گردد که کد آن بصورت زیر می باشد.

reboot

پس از بالا آمدن مجدد سرور CloudLinux نصب شده است و می توانید برای نصب دیگر افزونه های آن از جمله CageFS و Governer و PHP Selector اقدام نمایید که در مقالات بعدی نصب آن ها نیز آموزش داده می شود.

با دانشنامه Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها