چگونه بهترین سخت افزار را برای سرور خود انتخاب کنیم؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

از نظر بسیاری کاربران انتخاب بهترین نوع سرور و سخت افزار سرور برای یک کسب کار بسیار مشکل می باشد. با توجه به این که سرور های انواع مختلفی دارند و میزان پردازشگر، رم و هارد می تواند مدل های مختلفی داشته باشد، در نتیجه انتخاب از میان این میزان تنوع مشکل است.

گاها ممکن است سروری را تهیه کنید که برای کسب کار شما هزینه زیادی ببرد ولی شما به این میزان سخت افزار و منابع نیاز نداشته باشید و گاهی هم ممکن است که سخت افزاری را تهیه کنید که پاسخگوی شما نباشد و نیاز به منابع بیشتری داشته باشید. در نتیجه انتخاب مناسب ترین سرور می تواند علاوه بر آرامش خیال در خصوص آپ بودن همیشگی سایت، اپلیکیشن و … شما، در هزینه های شما نیز می تواند تاثیر گزار باشد.

چگونه می توانیم از سرور خود برای مشاغل کوچک استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید سرور سخت افزاری می باشد که همیشه روشن است و به اینترنت متصل می باشد. در کسب کارهای مختلفی از جمله:

ارسال ایمیل

میزبانی فروشگاه های آنلاین

استفاده از سرور برای اپلیکیشن

بکاپ گیری از سرور مجازی

بکاپ گیری از دیتای کسب و کار

ارائه یک دسکتاپ مجازی به کارمندان خود

و … می باشد. قطعا بسیاری از کسب و کارها به سرور خود برای یکی از کاربردهای اعلام شده نیاز دارند. یک سرور قدرتمند می تواند همه این کارها را در یک سرور انجام دهد. البته اگر منابع مناسبی داشته باشد و به درستی کانفیگ آن انجام شده باشد.

choose server

چگونه سخت افزار مورد نیاز را انتخاب کنیم؟

گام اول: تحقیق در خصوص نرم افزارهایی که می خواهیم بر روی سرور پیاده سازی کنیم و منابعی که این نرم افزارها نیاز دارند. دو روش وجود دارد که میزان هارد، رم و پردازشگر خود را آنالیز کنید:

    1. تحقیق در خصوص نرم افزار خود:

ابتدا لیستی از تمام نرم افزارهای خود تهیه کنید و در خصوص هر کدام از آنها در گوگل جستجو کنید. بررسی کنید که چه افرادی از این نرم افزار ها استفاده کرده اند و تجربیات آنها را یادداشت کنید تا بدانید چه خطاها و مشکلاتی را در زمان استفاده از نرم افزار مورد نظر داشته اند.

    1. با مشاورهای تخصصی سرور صحبت کنید:

نیاز های خود را به صورت لیست درآورید و از یک مرکز تخصصی سرور مشاوره بگیرید. با توجه به داشتن تجربه های زیاد در خصوص سرور و استفاده از آن، می توانند بهترین مشاور برای انتخا سرور شما باشند.

گام دوم: انتخاب محل نگهداری سرور:

زمانی که سرور را تهیه می کنید، راهکار اول تهیه سخت افزار آن است که می توانید برای نگهداری آن در شرکت خود جایی را فراهم نمایید و آن را به اینترنت متصل کنید. ولی این راهکار پیشنهاد مناسبی نمی باشد، زیرا در این حالت می بیاست شرایطی را مانند یک دیتاسنتر در شرکت خود فراهم کنید و سرور را در این شرایط نگهداری کنید. شاید فراهم کردن این موارد مشکل باشد به همین جهت راهکار دیگر اجاره سرور از یک هاستیگ معتبر است که می تواند به شما این امکان را بدهد که بدون نیاز به خرید فیزیکی سرور برای مدتی آن را اجاره کنید و از آن استفاده نمایید. در این شرایط سرور شما توسط مرکز هاستینگ در یک دیتاسنتر قرار می گیرد و راه اندازی آن انجام می شود و سرور آماده به شما تحویل داده می شود.

امیدواریم این مقاله نیز بای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بنظرم که، مطلب پیش پا افتاده ای بود و کمکی به نحوه انتخاب بهترین سخت‌افزار سرور نکرد

ضمن عرض سلام و تشکر بابت برقراری ارتباط با ما
با توجه به اینکه تخصص مجموعه ما در زمینه هاستینگ می باشد مقاله ارسالی نیز از همین زاویه منابع سرور و سخت افزار را بررسی نموده است و تلاشی بوده است برای راهنمایی بهتر دراین حوزه. و از دید کارشناس سخت افزار موضوع اعلام شده بسیار گسترده تر خواهد بود و کارشناسان حوزه سخت افزار بهتر می توانند شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.
در صورتی که قصد خرید یا اجاره سرور را دارید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا نسبت به نوع کاربری و سرویس های مورد استفاده شما بهترین سرور را به شما معرفی نمایند.
از توجه شما سپاس گزاریم.