چطور Password های خود را مدیریت کنیم؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چطور مدیریت Password های خود را بهتر انجام دهیم.

یشتر ما تعدادی حساب آنلاین داریم و اغلب برای برخی از آنها  یک کلمه عبور (Password) در نظرمی گیریم علاوه بر این، داشتن رمزعبور قوی، یکی از راه های اساسی برای محافظت از حساب هاست چراکه یکی از رایج ترین شیوه های ورود هکرها به سیستم، صرفاً حدس زدن رمزهای عبور است. اما حتی اگر از رمز های عبور قوی هم استفاده نکنید نیاز است این عبارات را در جایی برای خود نگه دارید زیرا یاد داشت آن ها به راحتی امنیت حساب ها را به خطر انداخته و حتی ممکن است آن را گم کنید!

اما با پیشرفت تکنولوژی راه های ایمن تری از جمله ساخت نرم افزار های مدیریت پسورد به وجود آمده که در ادامه به بررسی تعدادی از آن ها می پردازیم:

password manager

Dashlane

بی شک Dashlane اولین انتخاب ماست. این در بسیاری از سایت های و برنامه های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد که محبوبیت آن به دلیل سطح بالای امنیتی و روش کارکرد آسان آن است که از همه سیستم عامل های اصلی از جمله Windows، macOS، Linux، Android، iOS، Chrome OS و watchOS پشتیبانی می کند و در مرورگر های  Chrome ، Firefox ، Safari ، Internet Explorer ، Edge و Opera به صورت Extension موجود است. این Password Manager محبوب در سه طرح ارائه می شود: رایگان، پریمیوم و پریمیوم پلاس که طبیعتا سطح دسترسی به امنیت در آنها متفاوت است.

password manager

LastPass

LastPass برنده نهایی یک نظر سنجی در توییتر به عنوان بهترین Password Manager بود که مدت هاست که به عنوان بهترین Password Manager رایگان مورد استقبال کاربران قرار می گیرد. این برنامه از سیستم عامل های  Windows ، macOS و Linux پشتیبانی می کند و به عنوان یک Extension در مرورگر هایChrome ، Firefox  Edge و Opera در دسترس است. نسخه Premium برنامه LastPass  امکان به اشتراک گذاشتن رمزهای عبور خود را با افراد مختلف به صورت ایمن را فراهم می کندهمچنین با استفاده از روش های احراز هویت و اثر انگشت، امنیت بهتری را ایجاد می کند همچنین 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی رمزگذاری شده را برای شما فراهم می کند تا بتوانید انواع فایل های شخصی مثل کارت شناسایی، گذرنامه، مجوزها و … را ذخیره کنید.

password manager

1Password

 در این نظرسنجی توئیتری رتبه دوم مربوط به  1Password است که اصلی ترین تفاوتی که با دو نسخه پیشین دارد این است که نسخه رایگان ندارد و برای استفاده از آن نیاز است هزینه آن را پرداخت کنید برای پرداخت نیز دو نوع قیمت گذاری وجود دارد. دسته ای با عنوان Personal & Family و دیگری با عنوان  Team & Business.
این برنامه از سیستم عامل های Windows ، macOS ، iOS ، Android ، Linux پشتیبانی کرده و Extension آن نیز برای استفاده در مرورگر هایChrome ،Firefox ، Internet Explorer ،Safari و Edge موجود است. این Password Manager دارای دو ویژگی منحصر به فرد است که آن را محبوب تر می کند:

حالت سفریا Travel Mode که داده های حساس را از دستگاه های شما که بعداً بازیابی می شوند، حذف می کند به گونه ای که دستگاه و حساب های شما برای مسافرت، ایمن تلقی می شوند که یک تاریخچه 1 ساله برای بازگرداندن آنها وجو دارد. همچنین رمزگذاری 256 بیتی آن برای اطمینان بیشتر از امنیت داده های حساس و محافظت پیشرفته از دیتای شما در این برنامه قرار گرفته است.

 

Password Manager

Bitwarden

این برنامه نتوانست در نظرسنجی توئیتری انجام شده شرکت کند اما ما بعنوان یک برنامه متن باز آن را بررسی کرده و در لیست خود قرار می دهیم.این برنامه هم دو نسخه رایگان و پولی دارد که که استفاده از هر دو بسیار آسان و کنترل کردن پسورد ها در آن کاری لذت بخش است اما طبیعتا نسخه های پولی آن امکانات بهتر و مناسب تری را برای کاربران ارائه می دهد. همانطور که پیش تر هم مشاهده کردیم نرم افزار های بهتری نیز در این زمینه فعال هستند که متن باز بودن آن را نسبت به بقیه منحصر به فرد کرده است

با ما همراه باشید…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها