هدایت ساب دامنه به سرور دیگر با استفاده از رکورد NS

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

امروز در این مقاله روش دیگری از ست کردن یک ساب دامنه به سرور دیگر را خدمتتان آموزش خواهیم داد.

یکی از روش ها معمول برای هدایت یک ساب دامنه به سروری دیگر استفاده از A Record می باشد که می بایست در DNS Zone دامنه اصلی یک رکورد از نوع A ایجاد شود و سپس ساب دامنه مورد نظر به آیپی سرور مقصد هدایت شود.

یکی دیگر از راه های هدایت یک ساب دامنه به سرور دیگر استفاده از رکورد NS می باشد که امروز در این مقاله به صورت کامل در این خصوص خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا با مثال و عکس های گام به گام این روش را نیز خدمتتان آموزش دهیم.

در این سناریو ساب دامنه ای با نام test1loghmai.ipeserver2.com ایجاد شده است و قصد هدایت این ساب دامنه به سرور دیگری هستیم که نیم سرور های ns1.ipeserver4.com و ns2.ipeserver4.com مربوط به سرور مقصد می باشد و با استفاده از رکورد NS این کار را انجام خواهیم داد و ساب دامنه را به سرور مد نظر به این طریق هدایت خواهیم نمود.

خب برای این کار وارد DNS Zone دامنه اصلی می شویم تا لیست NS های پیش فرض نمایش داده شود.

در بخش Edit DNS Zone می توانید نام دامنه اصلی را انتخاب بفرمایید و سپس در صفحه ای که مربوط به رکورد های dns می باشد مطابق تصویری که در ادامه مشاهد می فرمایید دو رکورد NS را ایجاد نمایید که  ابتدا می بایست نام ساب دامنه و سپس رکود NS سرور مقصد را وارد نمایید:

 

NS-Record

 

حال می توانید در سرور مقصد هاست با ساب دامنه مورد نظر را ایجاد بفرمایید تا به راحتی  ساب دامنه شما به سرور مقصد متصل شود و در صورتی که پینگ از ساب دامنه تهیه می فرمایید میتوانید اطلاعات سرور مقصد را مشاهده بفرمایید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها