نصب Auto SSL رایگان سی پنل

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله با آموزش نصب یکی دیگر از گواهینامه های رایگان با شما عزیزان همراه هستیم. توجه داشته باشید که این قابلیت تنها در سی پنل قابل استفاده می باشد.

Auto SSL چیست؟

Auto SSL یکی دیگر از راه حل های رسیدن به امنیت از اتک The man in middle یا همان قفل سبز رنگ خودمان است! نصب آن نیاز به پر کردن فرم خاصی ندارد و به سادگی چند کلیک ساده می باشد. نکته جالب این است که این گواهینامه هیچگاه Expire یا منقضی نمی شود و در زمان انقضا، به صورت خودکار مجددا نصب می شود.

فعال کردن Auto SSL به چه صورت است؟

فعال کردن این ویژگی بسیار آسان است. برای این مورد نیاز است وارد WHM سرور شوید (در صورتیکه خدمات شما هاست است و دسترسی به آن ندارید، می توانید از هاستینگ درخواست کنید تا این گزینه را در صورت امکان فعال کنند). طبق تصویر از آدرس زیر آنرا فعال کنید:

WHM >>> SSL/TLS >>> Manage AutoSSL

AutoSSL

با این کار سرور به صورت خودکار موارد زیر را انجام می دهد:

۱) در آدرس WHM >> Packages >> Feature Manage یک گزینه به نام AutoSSL اضافه می کند که در صورتیکه آنرا تیک بزنید برای سی پنل ها اضافه می شود.

۲)برای کنترل و نصب یک کرون در آدرس /etc/cron.d/cpanel_autossl اضافه می کند.

نحوه نصب در سی پنل:

ابتدا وارد سی پنل خود شوید و سپس طبق تصاویر زیر وارد بخش SSL/TLS Status شوید:

SSL TLS

در این مرحله نیاز است دامنه یا ساب دامین هایی که قصد دارید روی آنها SSL نصب شود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه ی Run AutoSSL کلیک کنید تا نصب آغاز شود:

AutoSSL

پروسه نصب، چند دقیقه زمان بر می باشد. پس اتمام فرایند در صورتیکه نصب به درستی انجام شده باشد، قفل سبز رنگ کنار دامنه در همین صفحه جایگزین علامت قرمز رنگ می شود.

در صورتیکه قفل سبز رنگ در این قسمت نمایش داده نشد، می توانید وارد WHM شوید و از بخش WHM >>> SSL/TLS >>> Manage AutoSSL طبق تصویر زیر، وارد بخش Logs شوید و خطای نصب را مشاهده و بررسی کنید:

جهت اطمینان از صحت نصب می توانید از آنالیزوهای آنلاینی همانند sslshopper.com استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود را در مقالات با ما به اشتراک بگذارید…
اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها